BMW intră în luptă împotriva tarifelor pentru vehiculele electrice din China

0
1688

24 contestă politica Uniunii Europene! Producătorul german a decis să conteste în instanță tarifele pe care trebuie să le plătească rivalii… producătorii de vehicule electrice din China.

BMW contestă tarifele UE pentru vehiculele electrice din China la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE)

Chinezii nu sunt singuri în lupta cu Uniunea Europeană. BMW a inițiat o acțiune juridică împotriva tarifelor impuse de Uniunea Europeană pentru importurile de vehicule electrice produse în China. Producători chinezi precum BYD, Geely și SAIC s-au alăturat, de asemenea, demersului, depunând plângeri similare la aceeași instanță.

Conform Reuters, producătorul german a înregistrat oficial contestația pe 21 ianuarie, cu o zi înainte de expirarea termenului limită. Procesul, înregistrat la Tribunalul General – instanța inițială a CJUE – ar putea dura în medie 18 luni, iar deciziile acestei instanțe pot fi ulterior contestate în apel.

De ce a introdus BMW o acțiune împotriva tarifelor impuse de UE

Uniunea Europeană a introdus, la sfârșitul lunii octombrie, tarife suplimentare asupra vehiculelor electrice importate din China, în urma unei anchete anti-subvenții. Aceste tarife includ un procent de 17% pentru BYD, 18,8% pentru Geely și 35,3% pentru SAIC, toate aplicate pe lângă taxa standard de 10% pentru importul de automobile în UE.

BMW produce modele electrice Mini Cooper și Mini Aceman în China și este vizat de un tarif adițional de 20,7%. În același timp, Camera de Comerț pentru Import și Export de Mașini și Produse Electronice din China (CCCME) – o organizație ce reprezintă interesele producătorilor chinezi – a depus și ea o plângere oficială pe 22 ianuarie.

Comisia Europeană a confirmat că este la curent cu procesele intentate și a anunțat că are la dispoziție o perioadă de două luni și zece zile pentru a pregăti o apărare solidă. În același timp, aceasta a subliniat că menține un dialog tehnic cu autoritățile din Beijing pentru a aborda situația.

Un caz aparte îl reprezintă SAIC, care a primit un tarif de 35,3%, considerabil mai mare decât cele aplicate altor producători. Această decizie a fost luată după ce Comisia a ajuns la concluzia că producătorul nu a cooperat suficient în timpul anchetei, fapt ce a permis completarea informațiilor lipsă cu date obținute din alte surse. Este așteptată o contestație separată din partea SAIC pentru acest tarif ridicat.

Un alt punct de dispută ridicat de producătorii chinezi este legat de excluderea Tesla – principalul exportator de vehicule electrice din China către UE – din eșantionul utilizat pentru calcularea tarifelor. Compania condusă de Elon Musk beneficiază de cel mai mic tarif adițional, de doar 7,8%. Dacă Tesla ar fi fost inclusă în procesul de eșantionare, producătorii care au cooperat, precum BMW, ar fi putut primi tarife mai mici decât cel actual de 20,7%.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


7 + = zece