BMW iX3: Primul SUV electric BMW de serie

0
47

Anunțat de un concept în urmă cu mai bine de doi ani, modelul electric BMW iX3 a fost lansat oficial, zilele trecute, în forma sa de serie. SUV-ul de clasă medie X3 devine astfel primul BMW ce oferă clienților o gamă completă, cu versiuni pe benzină, motorină, hibrid și 100% electrice.

BMW a fost unul dintre primii mari constructori auto care au intrat pe piața modelelor electrice, i3-ul fiind comercializat din 2013. Dar, de atunci, nu s-a mai întâmplat nimic în această direcție pentru marca bavareză! A fost nevoie de șapte ani pentru a avea un al doilea BMW electric de serie. Și, de această dată, strategia este diferită față de 2013, iX3 făcând parte din gama unui model care există de 17 ani și a ajuns la a treia generație, nu unul complet nou, așa cum a fost BMW i3 la vremea sa. Iar concurenții lui iX3 sunt cunoscuți, Audi e-tron, Mercedes EQC și Tesla Model Y, pe când i3 nu a avut cu cine se bate.

Așadar, avem de-a face cu un X3. Cu toate acestea, noul crossover beneficiază de elemente specifice de styling. În față, avem o grilă nouă, cu cele două secțiuni „rinichi” cu fantele în mare parte închise și conectate printr-o inserție cromată groasă. Pe praguri și pe spoilerul spate găsim bordurile albastre, semnătura color a familiei BMW i. Aceste modificări estetice, ca și jantele speciale, au și o contribuție la îmbunătățirea aerodinamicii mașinii.

La bord, nimic special prin comparație cu X3 de bază. Notăm doar elementele de finisare albastre, ce au rolul de a sublinia caracterul ecologic al mașinii. Habitabilitatea și modularitatea caracteristice lui X3 au fost păstrate, ca și bancheta care se pliază în format 40/20/40. Ca urmare a prezenței bateriilor, volumul portbagajului s-a redus la 510 litri, față de cei 550 litri ai versiunilor cu motor termic clasic.

BMW iX3 ajunge la 100 de km/h în mai puțin de 7 secunde

iX3 inaugurează o nouă generație de motorizare electrică BMW, care va fi preluată, anul viitor, de i4 (derivat din viitoarea Serie 4 Gran Coupé) și de iNext, viitorul vârf de gamă al familiei i. Motorul electric al lui BMW iX3 oferă până la 286 CP, toți dedicați acționării roților spate, deci nu găsim tracțiune integrală la acest model. Cuplul maxim este de 400 Nm, disponibil instantaneu, ce permite o accelerare serioasă: 0-100 km/h se realizează în 6,8 secunde. Viteza maximă este limitată la 180 km/h.

BMW iX3 are o autonomie de 460 de kilometri

SUV-ul electric BMW are un set de acumulatori litiu-ion de 80 kWh capacitate totală brută, din care sunt utilizabili 74 kWh. BMW anunță o autonomie de până la 460 km. Modelul poate fi conectat la un terminal de încărcare ultrarapid de 150 kW (curent continuu), care permite realimentarea până la 80% în 34 de minute. Același sistem asigură energie electrică pentru o autonomie de 100 km după doar 10 minute de încărcare.

Mașina are mai multe niveluri de recuperare a energiei degajate în timpul frânării și poate fi condusă cu o singură pedală, cea de accelerație. În momentul în care se ridică piciorul de pe accelerație, începe frânarea automată. Sistemul de recuperare a energiei de frânare folosește, de asemenea, informații GPS.

BMW iX3 va fi oferit în două niveluri de finisare: Inspiring are roți standard de 19 inci, vopsea metalizată, aer condiționat cu pompă de căldură, trapă panoramică, hayon electric, control de croazieră adaptiv, asistență pentru păstrarea benzii și navigare cu asistent BMW Intelligent Personal Assistant. Nivelul superior, Impressive, vine cu jante de 20 inch, head-up display, asistență la parcare și sistem audio Harman Kardon.

BMW iX3 va fi fabricat doar în China, de unde va fi exportat în restul lumii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− unu = 1