Carlos Tavares, CEO-ul Stellantis, a demisionat

0
69

Carlos Tavares, CEO-ul Grupului Stellantis, a demisionat cu efect imediat cu un an înainte de finalul mandatului său. Succesorul său va fi anunțat în prima parte a anului 2025.

Grupul auto Stellantis a anunțat că a acceptat demisia cu efect imediat a CEO-ului Carlos Tavares. Procesul de numire a noului director executiv permanent este în plină desfășurare, gestionat de un comitet special al Consiliului de Administrație, și se va încheia în prima jumătate a anului 2025. Până atunci, va fi instituit un nou comitet executiv interimar, prezidat de John Elkann.

Mandatul lui Carlos Tavares expira în 2026, iar în urmă cu câteva săptămâni, Stellantis anunțase că a declanșat procedura pentru a găsi un succesor. Demisia vine ca o surpriză, cu un an mai devreme față de planul inițial.

Ruptură

Grupul Stellantis, care deține mărci ca Alfa Romeo, Citroen, Fiat, Jeep, Lancia, Peugeot și Opel, a fost condus de portughezul Carlos Tavares încă de la înființarea din 2021. Tavares și-a început cariera la Renault în anii 80 unde a rămas pentru 20 de ani. S-a alăturat grupului PSA ca CEO în 2014, iar după fuziunea cu FCA (Fiat Chrysler) din 2021 a rămas pe această poziție a noului grup Stellantis.

“Mulțumirile noastre îi sunt adresate lui Carlos, pentru anii de serviciu în care s-a dedicat și pentru rolul important pe care l-a avut în crearea Stellantis și în redresarea anterioară a grupului PSA și Opel. Aștept cu nerăbdare să lucrez cu noul comitet executiv interimar, susținut de toți colegii din cadrul Stellantis, pe măsură ce încheiem procesul de numire a unui nou CEO. Împreună vom asigura implementarea strategiei companiei în interesul pe termen lung al Stellantis și al tuturor acționarilor”, a declarat John Elkann.

Directorul Senior Independent Stellantis, Henri de Castries, a comentat: „Succesul Stellantis de la crearea sa a fost înrădăcinat într-o aliniere perfectă între acționari, consiliul de administrație și CEO. Cu toate acestea, în ultimele săptămâni au apărut puncte de vedere diferite care au determinat Consiliul și CEO-ul să ajungă la decizia de astăzi.”

Vă recomandăm și:

Stellantis aduce marca Leapmotor în România

„Bumerang”. Ce pericol pândește industria auto din Europa

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


5 × = cincisprezece