Caterham Super Seven 1600 readuce pe stradă strălucirea anilor ‘70

0
63

Chiar dacă s-a întâmplat în plină perioadă pandemică constructorul englez și-a lansat cel mai recent model de inspirație retro, dar într-o abordare cât se poate de actuală.

Este evident faptul că accentul a fost pus pe senzațiile resimțite de cel aflat la volan și pe performanțele mașinii. Însă noul model este inspirat de originalul Super Seven și de mașinile create de-a lungul timpului sub stema istorică Caterham și aduce în prim-plan o serie de detalii retro și reperele de stil de acum 50 de ani. Acestea includ clasicele aripi frontale evazate, jante din aliaj de 14 țoli de inspirație retro, roata de rezervă suspendată și un roll bar montat deasupra portbagajului scurt, un remember al bătrânului Seven de acum aproape jumătate de secol. Mai trebuie adăugată aici și opțiunea pentru șapte culori de vopsea a caroseriei, din patrimoniul acelor timpuri: Racing Green, Caribbean Blue, Tuscany Red, Saxony Grey, Serengeti Orange, Bordeaux Red și Oxford White. Cockpitul preia atmosfera retro cu deja rasatul volan cu contur din lemn, mai degrabă atemporal dar foarte elegant, iar scaunele și bordul sunt îmbrăcate în piele, primele având sigla constructorului pe spătare.

Dinamic vorbind, Caterham Super Seven 1600 a fost proiectat pentru redarea strălucirii și atmosferei automobilismului din anii ’70, dar fără niciunul dintre dezavantajele tehnologiei de atunci. Modelul pentru anul 2020 este primul Super Seven care este oferit cu un șasiu mai larg și mai confortabil (SV), iar pentru puriști este disponibilă și versiunea standard (S3). Este animat de un motor 1.6 Ford Sigma de 135 CP, în patru cilindri, aspirat natural, care este însoțit de o transmisie manuală cu 5+1 raporturi. În varianta cu șasiul standard dezvoltă un cuplu motor maxim de 165 Nm, dar care deplasează o masă de doar 565 kg și îi permite mașinii să atingă 100 km/h în 5,0 secunde și o viteză maximă de 196 km/h. Iar, ca o tușă de penel a inginerilor, Super Seven 1600 include injecția DCOE (Doppio Corpo Orizzontale E), care se găsea pe orice mașină de raliu respectabilă a epocii, și care produce o creștere distinctivă a sunetului motorului, acel „mârâit” care amintește de cursele anilor ‘70.

Prețul de achiziție începe de la 38.332 euro, iar unii consideră că este destul de piperat pentru un cart ceva mai lung. Însă, Graham Macdonald, CEO-ul Caterham, a amintea că: „La Caterham a fost întotdeauna vorba despre individualitate și inginerie de calitate, care face modelul Seven fără egal, atunci când vine vorba de experiența de conducere”. O fi având dreptate?!

Foto: Caterham

http://www.autotestmagazin.ro/cu-mic-cu-mare/

http://www.autotestmagazin.ro/mai-bun-ca-un-supercar/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− patru = 3