Opel Corsa-e: Electrificare în serie

0
73

În mod normal aici ar fi trebuit să citiți un test drive cu noul Opel Corsa-e, condus pe străzile din Berlin, acolo unde ar fi trebuit să aibă loc lansarea internațională. Din cauza pandemiei de coronavirus, evenimentul nu a mai avut loc.

Opel a introdus în gamă primul automobil complet electric în forma lui Corsa-e. Noua generație a modelului de clasă mică, primul realizat împreună cu francezii de la PSA, proprietarii mărcii Opel, are și o variantă cu propulsie electrică.

A șasea generație Opel Corsa este dezvoltată pe platforma CFA a grupului francez PSA, platformă comună cu cea a modelului Peugeot 208. Noua generație Corsa are atât motoare clasice, benzină și diesel, cât și o versiune full-electrică.
Opel Corsa-e folosește un motor electric de 100 kW (136 CP), amplasat pe puntea față, alimentat de un set de acumulatori de 50 kWh. Autonomia oficială anunțată de constructorul german este de 337 km, măsurată conform standardului WLTP.

Bateria de 50 kWh poate fi încărcată rapid până la 80% din capacitate în 30 de minute. Modelul este pregătit pentru toate opțiunile de încărcare: prin wallbox, încărcare de mare viteză la stații publice de curent continuu, sau prin cablu pentru prize de uz casnic. Bateria are o garanție de opt ani sau 160.000 km.
Aceasta are 18 celule și o greutate totală de 345 kg, ceea ce înseamnă că greutatea totală a modelului Corsa electric este de 1.455 kg. Ca termen de comparație, versiunea cu motor de 1,2 litri pe benzină cântărește 1.138 kg. Pentru a ține sub control kilogramele suplimentare, inginerii Opel au mărit rigiditatea șasiului cu 30%, iar suspensia față a fost modificată. Acest lucru se traduce printr-o direcție foarte precisă, Corsa-e dovedindu-se agilă pe viraje.
Cel de la volanul noului model Opel Corsa-e poate alege dintre trei moduri de rulare: Normal, Eco și Sport. În modul Eco, Corsa-e este setată pentru eficiență maximă, motorul electric fiind limitat la 83 CP, în timp ce în Sport accentul este pus pe dinamică, toți cei 136 CP fiind disponibili. În modul Normal, motorul electric oferă 110 CP.
Motorul de 100 CP și 260 Nm oferă cuplul maxim instantaneu, ceea ce permite o accelerație de la 0 la 50 km/h în 2,8 secunde. Pentru a atinge 100 km/h de la zero, Corsa-e are nevoie de 8,1 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 150 km/h.

Vizual, versiunea electrică este similară cu suratele ei cu motoare termice. Doar un ochi agil va observa lipsa țevii de eșapament și micul logo amplasat pe montantul portierei. În ceea ce privește latura practică, Corsa-e plătește tribut bateriei, volumul portbagajului scăzând de la 309 la 267 litri.

Opel Corsa-e se va simți cel mai bine în mediul urban. Dimensiunile reduse o fac ușor de manevrat chiar și în zonele aglomerate, iar dacă alegem modul B (Brake), Corsa-e va recupera energia și prin decelerare, fiind practic posibil condusul cu o singură pedală. Cu un pic de anticipare, putem opri mașina doar prin simpla ridicare a piciorului de pe pedala de accelerație.
La capitolul încărcarea bateriei, Corsa-e beneficiază de un port Combo CCS ce permite încărcări rapide de la stații de maxim 100 kW. În România încă nu există stații de asemenea putere, majoritatea celor DC de la noi oferind 50 kW. Alimentarea de la o stație de curent alternativ se face cu 7,4 kW, iar cablul pentru priză casnică de 220V permite încărcarea cu maxim 3,4 kW, fezabil pentru o încărcare peste noapte. Prețurile pentru modelul electric Opel Corsa-e încep de la 29.600 euro cu TVA.

Foto: Opel

Acest articol face parte din numărul 254 – exclusiv online – al revistei Auto Test Magazin.

http://www.autotestmagazin.ro/opel-o-poveste-electrica/

http://www.autotestmagazin.ro/test-opel-corsa-conexiunea-franceza/

http://www.autotestmagazin.ro/opel-corsa-masina-care-se-parcheaza-singura/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


6 − = cinci