Câteva sfaturi pentru cei care vor să-și achiziționeze un autovehicul de ocazie

0
101

Vă prezentăm câteva cazuri care pot apărea la achiziția unui autovehicul de ocazie, din țară sau din străinătate, astfel încât pentru orice cumpărător să se limiteze riscul surprizei neplăcute la plata taxei de mediu.

autovehicul de ocazie (13)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Achiziția unui autovehicul de ocazie din străinătate impune un anumit risc din partea cumpărătorului, atât în privința stării tehnice, a documentelor cât și a normei de poluare care implică taxe suplimentare față de valoarea de achiziție la înmatricularea în România. Se recomandă coroborarea datelor de identificare ale vehiculului cu documentele de înmatriculare și cu cartea sa de identitate. În afara numărului de identificare, documentele de înmatriculare conțin, pentru unele state europene, și informații legate de poluare, dar atenție corespunzătoare însă legislației naționale a statului în care a fost înmatriculat. Deci, cu alte cuvinte, datele respective nu sunt întotdeauna corespunzătoare cu omologarea comunitară a autovehiculului. Este indicat ca aceste date să nu fie luate în considerare ad literam pentru a limita riscul unei interpretări eronate. Internetul, plin de forumuri și păreri ale “atotcunoscătorilor” în ale domeniului, nu constituie o sursă profesională de informare. Bine, dar se pune întrebarea cum limităm riscul.
În afara documentelor de înmatriculare, vehiculul deține și un certificat de conformitate (Certificate of Conformity-CoC) pe care este indicat să îl solicitați vânzătorului. În cazul în care nu îl mai deține, acesta poate fi solicitat de la reprezentantul/dealerul mărcii autovehiculului. Tot la service-ul mărcii puteți efectua și o inspecție a stării tehnice a autovehiculului. În CoC nu apare însă norma de poluare, ci doar directiva/regulamentul european și valorile emisiilor poluante chimice.
Aceste două documente – certificatul de înmatriculare și CoC pot fi interpretate de la distanță printr-o Cerere de Consultanță adresată oricarei reprezentante RAR din țară. Pe baza acestor documente și a cererii completate în prealabil veți primi un răspuns oficial cu privire la norma de poluare și la valoarea emisiei de CO2. Informațiile vor fi suficiente pentru calcularea aproximativă a taxei de mediu, limitând astfel riscul unei surprize neplăcute la fisc.
Un exemplu elocvent, întrucât o bună parte a autovehiculelor de ocazie provin din Germania, este documentul de înmatriculare din aceasta țară. Precizarea din cadrul acestuia în care este menționat nivelul “Schadstoffarm E1, E2, D3 sau D4” reprezintă doar o încadrare fiscală germană și nicidecum vreo referire la vreo norma EURO, chiar dacă este asemănătoare cu codificarea românească a normelor de poluare.

autovehicul de ocazie (11)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Achiziția unui autovehicul de ocazie în România, adus din străinătate de către intermediari, implică riscuri la fel de mari. În acest caz, recomandarea este de a nu cumpăra autovehiculul fără Carte de Identitate a Vehiculului (CIV) românească, emisă de către RAR.
În cazul, nerecomandat, când achiziționați autovehiculul fără CIV românesc, nu ezitați în a solicita vânzătorului să-l însoțiți la o reprezentanță RAR, împreună cu autovehiculul și cu documentele aferente, precizate anterior, în vederea unei Note de Constatare cu privire la norma de poluare și valoarea emisiei de CO2. În acest caz, riscul unei taxe de mediu neașteptat de mari este limitat.autovehicul de ocazie (17)3. Achiziția unui autovehicul de ocazie înmatriculat în România care posedă CIV. De regulă, în CIV sunt trecute atât norma de poluare cât și valoarea emisiei de CO2 pentru autovehiculele care au fost înmatriculate pentru prima dată în România după anul 2007. Norma de poluare se regăsește în codificarea numărului de omologare din CIV. În cazul în care CIV-ul nu menționează valoarea de CO2 va trebui solicitată completarea acesteia la orice reprezentanță RAR din țară.
Pentru a limita riscul cu privire la achiziționarea autovehiculului este bine să solicitați de la RAR și efectuarea Autenticității vehiculului. Prin această operațiune veți putea fi informat cu privire la veridicitatea datelor din CIV, de la data emiterii ei și până la momentul dat.

Articolul precedentVolkswagen: al patrulea titlu consecutiv în WRC
Articolul următorMașina Anului 2017 în România
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sase − = 3