Cea mai puternică Dacie

0
74

Cea mai puternică Dacie din istorie a fost prezentată la Salonul Auto de la Paris. Este vorba despre modelul Dacia Duster. SUV-ul produs la Mioveni va fi „cea mai puternică Dacie din istorie” și va putea fi comandat cu un propulsor de 1.3 litri Tce în versiuni de 130 și 150 CP. În prezent acest motor echipează modele din gama Mercedes-Benz și Renault.

Pentru început aceste motoare vor echipa modelul Duster 4X2, iar de anul viitor va fi prezent și pe versiunile 4×4. Jurnaliștii care au văzut „cea mai puternică Dacie”, au lăudat efortul producătorului și au spus că sunt încântați de noile îmbunătățiri. Motorul TCe 1.33 a fost dezvoltat în parteneriat de alianţa Renault Nissan, Mitsubishi şi Daimler, iar acesta se regăseşte inclusiv pe noul Mercedes-Benz A-Klasse A200, dar şi pe Renault Captur, Scenic, Kadjar, Talisman şi Espace, fiind unul dintre cele mai avansate propulsoare de pe piaţă în acest moment. Până acum, cel mai puternic automobil pro­dus în România era Ford EcoSport cu motorul de 1,0 litri EcoBoost şi 140 CP.

„Acest propulsor dispune de un bloc motor din aluminiu, care beneficiază de noua tehnologie pentru tratamentul de suprafaţă al interiorului cilindrilor, intitulată ‘Bore Spray Coating’. Aceasta permite un control mai eficient al temperaturii, având ca rezultat o creştere a performanţelor şi un confort sporit în utilizare. Pentru a reduce emisiile de particule, noile motoare pe benzină cu injecţie directă integrează de acum un filtru de particule (FAP)”, se arată în prezentarea oficială a noului motor.

Și nu sunt singurele noutăți. Toate modelele din gama Dacia vor beneficia de un sistem de navigație modern și performant. Iar acete modificări vor fi făcute până la finalul acestui an. Noua versiune a sistemului „Media Nav Evolution” asigură un acces mai rapid şi mai uşor la o serie largă de funcţii şi aplicaţii şi va fi disponibilă la vânzare la acelaşi preţ ca şi versiunea precedentă. „Media Nav Evolution” vine în premieră cu Android Auto și Apple Car Play. Cu ajutorul Android Auto sistemul va rula aplicațiile Waze și Sportify și va „citi cu voce tare” mesajele primite pe Facebook și Whatsapp, dar și SMS-urile.

Pe de altă parte, Dacia a marcat atingerea pragului de 5 milioane de vehicule vândute începând din anul 2004 prin intermediul unui proiect colaborativ creat împreună cu comunitatea sa de fani online şi intitulat #DaciaRoadStories.

„Acest proiect a mobilizat peste un milion de fani pe reţelele sociale, care au urmărit, timp de două luni, periplul a nouă ambasadori ai mărcii. La volanul unor maşini Duster, aceştia au străbătut Belgia, Elveţia, Germania, Danemarca, Marea Britanie şi Franţa. (…) Nenumăratele impresii personale de călătorie şi sugestiile de traseu primite din partea întregii comunităţi online au fost reunite într-un ghid intitulat #DaciaRoadStories”, se precizează într-un comunicat al producătorului auto.

Și lucrurile nu se opresc aici. Planul este să ajungă la vânzări de un milion de mașini anual. În acest moment sunt 720.000 de unități care se vând în fiecare an. Uzina de la Mioveni este luată în calcul de Renault pentru a majora capacitatea de producţie pentru Dacia, în condiţiile în care an de an cresc vânzările mărcii, iar uzinele actuale se apropie de capacitatea maximă.

„Ţinta noastră este să trecem de un milion de uni­tăţi în următorii ani, dar pentru a face asta, tre­buie să creştem capacitatea. Acum Piteştiul lu­crea­ză la capacitate maximă, de aproape 350.000 de unităţi, Tanger lucrează la capacitate maximă tot la circa 350.000 de unităţi, şi de asemenea uzina Somaca din Casablanca este tot la capacitate maximă, de circa 60.000, trebuie să creştem undeva capacitatea deoarece anul acesta ajungem la peste 700.000 de maşini Dacia“, a declarat Marc Suss, program director global access, vicepre­şedinte în cadrul Groupe Renault. Oficialul grupului a admis că se discută de o majorare a a investiției din România și potrivit unor surse este vorba de o sumă ce depășește un miliard de euro.

Articolul precedentTEST: Ford Fiesta ST – Rachetă de buzunar
Articolul următorMaşinuţa de agrement: Esență de hot rod
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


cinci × = 5