China auto: maturizarea

0
39

china auto Emgrand GT_int03 (7)La ce ne referim când spunem China auto? Există o mulțime de semne care arată că, în curând, achiziţia în Europa a unei maşini produse de un brand din China nu o să mai pară o decizie bizară.

Pe lângă revoluţia tehnologică reprezentată de noile posibilităţi de conectare la internet şi implicit la lume și noile variante de propulsie, vine o schimbare care va implica, la rândul ei, modificări majore ale realităţii de pe şosele. Oricât de circumspecţi am fi, aceasta pare direcţia în care ne îndreptăm. Mă refer la industria automobilelor din China, fără a face trimitere la fabricile deschise acolo de producătorii europeni, americani sau japonezi.

Noua tendință ne prezintă producători autohtoni chinezi din ce în ce mai hotărâţi să atace piaţa mondială cu maşini concepute şi produse în curtea proprie. Orice sprânceană ridicată că aceste maşini rămân totuşi nişte „chinezării” reprezintă o atitudine naivă. O ţară mai mică decât China a reuşit deja acest lucru. Coreea de Sud a demonstrat că este posibil să ajungi să concurezi acasă la jucătorii tradiţionali.

kia-k360Să luăm exemplul mărcii Kia. A plecat de la biciclete sau triciclul K-360 din 1960 şi a ajuns în prezent la maşini cu o tehnologie avansată şi un design foarte reuşit. Pentru acest ultim aspect, un merit important îl are şeful departamentului de design al Hyundai–Kia, Peter Schreyer, un personaj implicat în trecut la dezvoltarea modelelor Audi TT sau Audi A6, printre multe alte maşini de succes la crearea cărora a luat parte. O să spuneţi că da… au reuşit, dar au trecut o grămadă de ani. Eu cred că este important faptul că au reuşit plecând cumva de la zero faţă de europeni sau americani.

china auto det chei_GeelyAcelaşi lucru se petrece şi în China, dar într-un ritm mult mai accelerat. Ca să dau un exemplu, o să fac referire doar la un brand auto. Pe lângă acesta, mai există o mulţime de nume locale care avansează galopant spre statutul de producători cu intenţii de a ataca pieţele externe. Este adevărat că este ţara în care s-au întâlnit şi situaţii jenante, care i-au făcut celebri, de exemplu, pentru clonele bizare ale unor automobile cu pretenţii. Acestea nu reprezintă starea din prezent a industriei auto chinezești.

Producătorul la care mă refer şi care reprezintă în opinia mea un exemplu clar ce ilustrează ofensiva chineză şi modul în care o să fie repetată şi de alţii este Geely. Acesta a fost iniţial cunoscut la noi nu atât pentru propriile modele, cât mai ales pentru achiziţia mărcii Volvo. În acel moment mulţi cântau deja prohodul acestui nume de tradiţie. Surpriza a fost că brandul suedez a beneficiat de finanţare şi a reușit să producă şi mai departe maşini fără să facă rabat de la calitate şi siguranţă. A fost un semnal că cei de la Geely înțelegeau fenomenul auto din lumea bună.

Emgrand GT
Emgrand GT

Între timp gama proprie de automobile Geely devine tot mai interesantă. Sub bagheta respectatului designer Peter Horbury, care conduce birourile de design ale grupului, au apărut o serie de concepte foarte interesante sau modele de serie care reflectă noile ambiţii ale producătorului. Este oferită o limuzină intitulată Emgrand GT, caracterizată de o siluetă dinamică de coupé cu patru portiere. Interiorul este tratat ca pentru un automobil cu pretenţii.

Link&Co
Link&Co

Special dezvoltat pentru piaţa europeană mai este oferit şi un hatch denumit Emgrand 7 RV. Ambiţiile, însă, nu se opresc aici, iar conceptele ne dovedesc cel mai clar acest lucru. Întâlnim la acestea soluţii surprinzătoare ale designului sau tehnologii de vârf. Ele pregătesc noul nume din cadrul grupului Geely, intitulat Lynk & Co, despre care puteți afla mai multe din numărul din decembrie-ianuarie al revisteai Auto Test. Sunt automobile care ţintesc direct noua eră digitală. După cum spuneam şi la început, viteza de învăţare şi evoluţie a acestor producători este remarcabilă.

Foto: Geely

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


patru − 2 =