Citroen AMI: Electric pentru toată lumea

0
67

Citroën a lansat un nou automobil, care ar trebui să îmbunătățească mobilitatea în orașele noastre. Formula adoptată pentru Citroen AMI este cea a unui microvehicul electric cu două locuri, cu autonomie de rulare de până la 70 km fără să polueze și care poate fi condus fără permis.

Noul AMI exprimă foarte bine spiritul Citroen de marcă originală și inovatoare. Microcar-ul, care este încadrat drept cvadriciclu, nu ca automobil, este un obiect nonconformist: două locuri, ușă a șoferului care se deschide spre înapoi, în opoziție cu cea a pasagerului, 100% electric, compact și agil, deși lent (viteză maximă: 45 km/h), personalizabil. Un caracter unic, care, pe deasupra, poate fi condus fără permis de către persoanele care au vârsta de cel puțin 14 sau 16 ani, în funcție de legile fiecărui stat. În țara sa de origine, Franța, noul Citroen poate fi cumpărat, închiriat pe termen lung ori folosit în regim car sharing. Prețul de bază este de 6.900 euro, la care guvernul francez acordă o bonificație de 900 euro, astfel că suma efectivă de plată se reduce la 6.000 euro. În cazul închirierii, taxa este de 19,90 euro/lună, iar car sharing-ul este taxat cu 0,26 euro/minut, pentru abonați (9,90 euro/lună).


Ca descendent direct al conceptului AMI ONE, prezentat la Salonul Auto de la Geneva din martie 2019, și ca urmare a interesului crescut pe care l-a generat, AMI a devenit realitate în mai puțin de un an. Potrivit Citroen, mașina este un răspuns practic la noile așteptări în materie de mobilitate pe distanțe scurte: permite accesul facil în centrul orașelor, fiind un mijloc de micromobilitate pentru toată lumea, ușor de parcat, cu rază de virare de 7,20 metri, o alternativă reală la scutere, biciclete, mopede și la transportul public.


Citroen AMI are doar 2.410 mm lungime, fiind cu 180 mm mai scurt decât smart ForTwo. Pentru costuri cât mai scăzute, este disponibil într-o singură culoare, albastru „Blue AMI”, dar poate fi personalizat prin patru nuanțe, pe barele de protecție, pe elementele ce pot fi montate sub parbriz și sub lunetă, jante și elemente ale panoului de bord. Pe lângă acestea, Citroen oferă și variate autocolante de lipit pe portiere. Însă, nu știm dacă toate acestea compensează faptul că nu are portbagaj… Există, totuși, suficiente spații de depozitare în habitaclu, pe bord și pe uși. Geamurile nu se deschid decât parțial, prin ridicarea manuală a jumătății inferioare, în stilul ferestrelor-ghilotină. O altă metodă de reducere a costurilor a fost aplicarea extinsă a simetriei, prin turnare în matriță. De exemplu, bara spate poate fi montată și în față și invers. La fel fețele ușilor, sunt interschimbabile. Interiorul este luminos și oferă o bună vizibilitate în exterior, datorită suprafețelor vitrate numeroase, inclusiv acoperișul fiind pe jumătate din sticlă.


Citroen AMI are o baterie de 5,5 kWh, care oferă o autonomie de până la 70 km și se încarcă în trei ore de la o priză obișnuită de locuință. Cablul de alimentare este ascuns în ușa pasagerului și are nevoie de un adaptor specific, care se cumpără separat, dacă se dorește ca alimentarea să se facă de la o stație de încărcare publică sau de la un wallbox. Altfel, la priza de locuință merge direct.
Noul Citroen AMI va fi disponibil în Franța din iulie 2020, dar încă nu se știe dacă va fi vândut și în România.

Foto: Citroen

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


doi × 7 =