EP Tender: Autonomia electrică, problemă rezolvată!

0
104

De când au fost inventate, mașinile electrice au avut o mare problemă. Autonomia! Șoferii și-au făcut mereu probleme că nu au o rază mare de acțiune și că nu vor avea unde să alimenteze. Francezii au găsit o soluție și au primit deja aprobarea pentru producție. Este vorba de o remorcă plină cu acumulatori, un soi de acumulator extern… așa cum folosim de ceva vreme pentru încărcarea bateriei oricărui telefon mobil.

Proiectul a fost început acum mulți ani de francezii de la EP Tender. În planul inițial, ce ironie, se vorbea despre o modalitate de alimentare a motoarelor termice. Se gândise astfel o soluție pentru ca șoferii grăbiți să nu mai fie nevoiți să oprească la benzinărie și să piardă mult timp. Ziarele din perioada respectivă au vorbit pe larg despre această variantă numai că anii au trecut, producția a bătut pasul pe loc, iar oamenii au acum nevoie de altceva. Mașinile electrice încep să câștige tot mai mult teren și există chiar un așa numit fenomen, „range anxiety”, care se manifestă la cei care au vehicule de acest gen. Mai pe românește o teamă că rămâi cu mașina în drum, în „pana prostului” sau mă rog… cu bateriile fără curent.
Mașinile nu au încă o autonomie foarte mare, iar prizele nu sunt dese și nu sunt mereu libere. Prima mutare a fost o remorcă în care urma să fie plasat un motor termic. Aceasta ar fi alimentat în mers acumulatorii cu care este dotat, din fabricație, autovehiculul. EP Tender a venit acum puțin timp cu o altă soluție, care a primit deja aprobarea pentru producție. O remorcă plină cu acumulatori, care se fixează în spatele mașinii. Francezii susțin că au găsit o „poțiune magică” prin această soluție. Testele pe care le-au făcut le dau, deocamdată, numeroase motive să fie optimiști. Au plecat la drum cu un Renault Zoe căruia i-au atașat această remorcă. Mașina are din fabricație o autonomie de 380-390 de kilometri, iar „banca de energie” din spate mai oferă încă 400 de kilometri, grație unui aport de 60 kWh. În aceste condiții, parcă vezi totul cu alți ochi, iar un drum dus-întors de la București până pe litoral, plus câteva plimbări, nu mai pare așa o corvoadă. Iar stresul de a căuta o priză unde să-ți alimentezi mașina dispare. Mica remorcă are o masă proprie de circa 200 de kilograme și o lungime de 1,2 metri.

În plus, poate fi folosită și ca un mic spațiu unde poți să-ți ­depozitezi bagajele. Compania franceză a comunicat că sunt gândite mai multe variante pentru clienți, iar remorca poate fi cumpărată, dar și închiriată. Cei care vor să o cumpere trebuie să plătească aproximativ 11.000 de euro. Planul este ca până în 2024, compania să vândă mai bine de 4.000 de remorci și își propune să ajungă la 60.000 de clienți care au închiriat acest produs. Proiectul prevede și înființarea unor stații speciale. Șoferul ajunge într-o astfel de stație, plătește 37 de euro și pornește la drum cu remorca. În cazul în care are nevoie să conducă mai mult se poate opri din nou, schimbă remorca și pleacă din nou unde are treabă, cu „plinul gata făcut”. Compania a spus că potrivit acestui plan de afaceri din anul 2024 se va putea vorbi și de profit.

Foto: EP Tender

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


unu − 1 =