Colantarea mașinilor

0
84

colantarea masinilor (7)Colantarea mașinilor este una dintre cele mai rapide și eficiente metode de transformare a mașinii personale în una cu aspect nou prin aplicarea foliilor autocolante pe panourile caroseriei. Aflăm mai multe despre această procedură de la Alin Pițică, deținătorul unui atelier specializat.

De cât timp profesați în acest domeniu și ce anume v-a atras la el?
Am început în 2004, de unul singur. Asta pentru că sunt pasionat de mașini și a venit ca o completare a hobby-ului meu pe care l-am asociat cu desenul și cunoștințele de Corel Draw… astfel s-au legat toate și așa am început colantarea mașinilor, o activitate interesantă.
Ce este și cât durează colantarea mașinilor?
Pe scurt, se aplică un autocolant special pe întreaga suprafață a mașinii, dar se poate monta numai pe zonele vopsite. Durata de montaj, pentru o echipă formată din patru persoane, la o mașină de dimensiuni medii, se face într-o singură zi, cam în opt ore.
De ce ar folosi cineva un asemenea „tratament” pentru propria mașină?
Cei care au automobile mai vechi vor să-şi revitalizeze maşina şi doresc să-i schimbe înfăţişarea. Avem şi clienţi care îşi doresc, pentru maşina lor, o imagine nouă şi sunt atraşi de o anumită culoare, imitație de carbon, cameleon sau culori rare pe care nu le găsești atunci când achiziționezi mașina.
colantarea masinilor (8)Cum se realizează colantarea mașinilor și ce anume implică acesta?
Mai întâi se începe cu spălarea temeinică a mașinii pentru degresarea ei. Apoi se demontează elementele cum ar fi stopurile, farurile, uneori și bara sau ornamentele exterioare și se aplică folia, un material profesional special pentru colantări integrale. Mularea foliei pe suprafețe se face cu ajutorul unui aparat, o suflantă cu aer cald care îi permite materialului să se întindă în timpul aplicării. Bineînțeles că este vorba de un mix între îndemânarea și experiența montatorului și calitatea materialului pe care îl folosești. Toate astea duc la o lucrare de succes.
colantarea masinilor (6)Colantarea mașinilor se poate realiza de mai multe ori?
Da, poți să decolantezi mașina și, după un an, dacă dorești o altă culoare care este la modă sau ai un alt proiect grafic, să zicem, o poți face din nou.
Dar nu se face una peste alta?
Nu, recomandat este să dai jos materialul și să aplici următoarea culoare sau grafica pe care ai ales-o.
colantarea masinilor (5)Care este avantajul colantării față de vopsire?
În mare parte, diferența ar fi prețul. Colantarea costă undeva la jumătatea unui vopsit profesional, iar timpul de execuție, după cum am mai spus, este de opt ore. La o vopsitorie mașina poate fi blocată în atelier și șapte zile, pe când de la noi poate să plece în aceeași zi în care ai adus-o.
colantarea masinilor (4)Dacă cineva vine cu o schiță sau cu un desen mai complicat, cum se realizează colantarea?
Aici intervine și o componentă grafică. Se face o machetă la calculator, împreună cu clientul, dar în fapt venim în întâmpinare cu câteva propuneri grafice. Există și posibilitatea să fotografiezi mașina și să dezvolți macheta pe caroseria ei, iar în funcție de model alegem procedura de producție a desenului respectiv. Aceasta poate să fie autocolant decupat sau unul imprimat.
colantarea masinilor (2) colantarea masinilor (1)Există cazuri în care colantarea nu poate fi realizată?
Da, pe suprafețele de proastă calitate, vopsite incorect, al căror lac se desprinde de pe rugină. Colantarea se face doar pe suprafețe pregătite pentru vopsit, dar se poate realiza și pe plastic.
Ce ar putea afecta procesul de colantare astfel încât să nu poată fi realizat?
Pe de-o parte clientul sau mașina clientului. Dacă ea ascunde niște imperfecțiuni care ne scapă sau de care nu ne-am dat seama în timpul colantării pentru că, de exemplu, nu știi dacă lacul sau vopseaua se desprind decât atunci când lucrezi efectiv pe mașină. Și, pe de altă parte, dacă ești incorect cu clientul și folosești un material de proastă calitate atunci poți să ai probleme pentru că folia se poate desprinde, se poate crăpa, decolora… Iar asta nu-ți permiți pentru că aici este o luptă între firme și o concurență acerbă. Din punctul meu de vedere, cei care scad prețul nu prea au cum să o facă, poate doar dacă folosesc un material de proastă calitate și, evident, ieftin. Problema este că nu toți cei care vin pentru asemenea servicii sunt familiarizați cu domeniul și nu prea știu ce să ceară și cum să compare rezultatele. În fapt, nu compară decât prețul și astfel pot să apară problemele.

Articolul precedentVehicule spațiale – Dincolo de Terra
Articolul următorDacia Logan și Sandero la Paris
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× cinci = 45