Chevrolet a prezentat oficial un concept inedit al viitorului supercar Corvette. Acesta este un prototip electric, care păstrează spiritul legendarului model american, dar îl proiectează într-un viitor dominat de tehnologie, aerodinamică extremă și propulsie cu zero emisii. Noua direcție anunță nu doar transformarea modelului Corvette, ci și revenirea mărcii Chevrolet în Europa, alături de Cadillac.
General Motors revine în Europa cu un nou centru de design
General Motors (GM) a făcut un pas important spre piața europeană prin deschiderea unui nou centru de design avansat în Royal Leamington Spa, Marea Britanie, aproape de Birmingham. Acest studio este condus de Julian Thomson, fost designer-șef la Jaguar Land Rover, un nume cu greutate în industria auto. Chevrolet Corvette Concept electric este primul proiect al acestei echipe noi. Prototipul este și un simbol al noii strategii GM de a regândi modelele emblematice pentru o piață globală. În plus, concernul american urmărește și relansarea mărcii sale Cadillac în Europa, urmată, se pare, de cea care îi poartă numele, Chevrolet.
Design futurist cu accente retro
Chiar dacă noul concept Corvette este electric, designul său rămâne fidel ADN-ului sportiv al modelului. Caroseria are proporțiile unui coupe, cu motorul amplasat central-spate, o arhitectură adoptată pentru prima dată de Corvette odată cu lansarea actualei generații (C8), în 2019. Dimensiunile prototipului cu două locuri sunt impresionante, pentru clasa sa: 4,67 metri lungime, 2,18 m lățime și doar 1,03 m înălțime.
Detalii, precum parbrizul puternic înclinat și segmentat vertical, ca și și luneta „split window”, amintesc de celebra Corvette C2 Sting Ray din 1963. Habitaclul integrează un sistem de realitate augmentată, iar poziția șoferului este ultra-joasă – la doar 13 cm de sol. Ușile se deschid în stil fluture, iar jantele au 22 de inci pe față și 23 pe spate. Caroseria este imprimată 3D, un detaliu care accentuează caracterul său experimental.
Aerodinamică radicală și tehnologie de inspirație istorică
Sub caroseria spectaculoasă se ascunde o abordare tehnică în trendul modei. Folosind avantajele arhitecturii electrice, designerii au eliminat nevoia pentru eleroane sau difuzoare agresive, optând, în schimb, pentru o aerodinamică a planșeului care creează un efect de sol similar cu cel al unui „fan car” – o mașină care generează forță de apăsare printr-un ventilator situat în spate și care suflă aerul în sus.
Această soluție amintește de Chaparral 2J din 1970 – o mașină experimentală de curse cu motor Chevrolet – dar și de creațiile moderne ale lui Gordon Murray, pionier în acest domeniu. Farurile lui Corvette Concept sunt subțiri, în formă de semi-pătrate, iar partea frontală înaltă și ascuțită oferă o identitate vizuală distinctă. În spate, extractoare masive asigură o continuitate stilistică și funcțională cu prizele de aer frontale. Suspensia cu brațe push-rod eliberează spațiu suplimentar pentru elementele aerodinamice.
Chevrolet Corvette, între tradiție și inovație electrică
Conceptul prezentat face parte dintr-o serie de studii stilistice comandate de GM în vederea definirii direcției pentru viitoarea generație, a noua, Corvette C9. Deocamdată, nu se cunosc detalii despre motorizarea electrică, dar GM a confirmat deja dezvoltarea unei versiuni complet electrice a actualei C8, care ar putea fi lansată în cursul anului 2025.
Totuși, nu este exclus ca viitorul Corvette C9 să păstreze, cel puțin într-o variantă, legendarul motor V8. Actuala gamă include deja modelul plug-in hybrid Corvette E-Ray, un prim pas către electrificare. Rămâne de văzut dacă noua generație va renunța complet la tradiționala propulsie termică sau dacă cele două tehnologii vor coexista.
Ce urmează pentru Corvette?
Conceptul Corvette C9 electric reprezintă o declarație de intenție îndrăzneață din partea Chevrolet. Urmează să fie prezentate și alte prototipuri în cadrul proiectului mai mare, care ar putea aduce lămuriri suplimentare asupra direcției tehnologice și estetice a modelului. Un lucru este cert: Chevrolet Corvette, un simbol american cu peste 70 de ani de istorie, pare pregătit să își înnoiască identitatea.
Vă recomandăm și:
Chevrolet Blazer EV.R NASCAR: prototip electric dotat cu motor de 1300 CP