Coupé hot rod

0
104

Ultraputernic și ultrarapid, Brabus Bullit Coupe 800 este produs în serie redusă, pe baza versiunii în două uși a modelului Mercedes C 63 AMG. În locul V8-ului de 6,3 litri al mașinii de serie, Brabus a instalat sub capotă propulsorul V12 de 5.513 cmc, cu trei supape pe cilindru, al modelului Mercedes S 600. Firește, specificațiile de fabrică au devenit amintire: cilindreea a fost majorată la 6.233 cmc, a fost montat un nou sistem de supraalimentare, cu două turbine, și s-au operat modificări detaliate în software-ul computerului mașinii. Au rezultat 800 CP (de la 517 CP ai motorului original) și un cuplu maxim de 1.420 Nm (+590 Nm), limitat electronic la 1.100 Nm, disponibil de la 2.100 rpm. Aceste valori determină performanțe din categoria superlativelor pentru această clasă de mașini: 3,7 secunde pentru 0-100 km/h, 9,8 secunde pentru 0-200 km/h și 23,8 secunde pentru a ajunge la 300 km/h de la startul de pe loc. Viteză maximă este de peste 370 km/h. Coupe 800 continuă, astfel, tradiția modelelor hipersportive produse în orașul german Bottrop, „rulând” pe urmele lui Bullit, construit pe baza sedanului în patru uși Mercedes C 63 AMG. În varianta Brabus, acest model dezvoltă 730 CP și atinge 360 km/h.

Modificările aduse motorului V12 includ un nou kit de admisie a aerului, cu două filtre din fibră de carbon, patru intercoolere apă-aer și sistem de evacuare din inox, cu catalizator metalic și valvă controlată de șofer, care poate seta tonalitatea și nivelul de zgomot al gazelor de eșapament. Inginerii germani nu au uitat de protecția mediului și Brabus Bullit Coupe 800 respectă normele de poluare Euro 5. Consumul mediu de benzină este de 15,1 litri/100 km, cu un maxim de 23,4 l/100 km, în oraș.

Puterea este transmisă roților spate printr-o transmisie automată cu 7+1 trepte, ce poate fi comandată și manual, prin padelele de la volan. Ținuta de drum impecabilă, indiferent de viteză și de condițiile de rulare, este asigurată de diferențialul cu alunecare limitată, blocabil în proporție de 40%, de pe puntea spate și de sistemele ABS, ASR și ESP.

Caroseria, vopsită precum avioanele stealth, a fost optimizată aerodinamic, prin teste intensive în tunelul de vânt. Noul spoiler față, pragurile laterale, eleronul și difuzorul de aer spate, toate din fibră de carbon, sporesc forțele de apăsare pe cele două axe, contribuind la stabilitatea direcțională și la un comportament de rulare deosebit de sportiv.

Aspectul sportiv-agresiv al coupeului german este întregit de jantele din aliaj ușor Brabus Monoblock R, forjate dintr-o singură bucată. Finisajul lor unicat atrage imediat privirile, cu cele zece spițe duble, așezate câte cinci în plane diferite, rândul interior fiind vopsit în culoarea titanului, iar cel exterior fiind polișat și lăcuit într-o nuanță fumurie. Roțile au dimensiunile 8,5JX20, pe față, și 9,5JX20, pe spate, iar anvelopele sunt de 235/30 ZR 20, respectiv, 275/25 ZR 20. Suspensia reglabilă a fost dezvoltată în cooperare cu Bilstein, iar frânele sunt Brembo, cu discuri perforate și ventilate și cu etriere cu 12 pistonașe pe față și șase pe spate.

Interiorul a fost retapițat cu piele naturală și Alcantara în nuanțe de gri-antracit, cusăturile fiind roșii, pentru tușa de sportivitate necesară. La acestea se adaugă noul volan sport și fibra de carbon din care sunt fabricate o serie de elemente din bord, consola centrală și detalii ale panourile ușilor, iar „clasicul” aluminiu a fost utilizat pentru pedalier și pentru schimbătorul de viteze.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


1 × = trei