Cu mașina la service

0
251

Orice posesor de autovehicul trebuie să ştie cu ce probleme se poate confrunta de-a lungul timpului. Indiferent de marca sau de vârsta maşinii, există posibilitatea ca la un moment dat anumite piese să nu mai funcţioneze. Și atunci ajunge cu mașina la service.

Sunt componente care la un anumit interval de timp vor trebui înlocuite din cauza uzurii mari sau a faptului că nu au fost întreţinute corespunzător.
Ne-am propus ca, alături de specialişti din domeniu, să vă prezentăm în fiecare număr al revistei detalii despre elementele care se defectează mai des precum şi posibilele cauze.
Pentru început am stat de vorbă cu inginerul auto Cătălin Olteiu despre sistemul de alimentare cu combustibil al unui motor cu ardere internă. Acesta are rolul de a furniza cilindrilor motorului o cantitate optimă de combustibil, care împreună cu aerul formează un amestec de carburant în proporţiile şi cantităţile cerute de regimul de funcţionare. Combustibilul poate fi benzină, motorină, gaz lichefiat sau combustibil sintetic. La motoarele cu aprindere prin scânteie cu injecţie de benzină, formarea amestecului carburant se poate face atât în interiorul cilindrului cât şi în afara acestuia.
O componentă importantă a sistemului de alimentare este rezervorul de combustibil. La acesta, o nestrângere corespunzătoare a buşonului gurii de alimentare duce la apariţia aerului fals în rezervor. Consecinţa? „Funcţionarea anormală a motorului şi, în unele cazuri, aprinderea becului-martor motor. De asemenea, blocarea supapei de aerisire a rezervorului poate duce la producerea de vaccum în rezervor şi, implicit, la deformarea acestuia”, ne explică specialistul.

Pompa de combustibil are rolul de alimentare cu carburant a motorului. Folosirea unui combustibil necorespunzător, care conţine apă sau impurităţi, poate duce la defectarea pompei. În plus, dacă veţi circula foarte des cu rezervorul aproape gol, pompa nu se va răci bine şi se va uza mai rapid.
Nici filtrul de combustibil nu scapă de probleme. „O alegere greşită a filtrului de combustibil cu regulator de presiune încorporat poate duce la o funcţionare anormală a motorului. Neînlocuirea lui la timp poate duce la colmatarea acestuia şi la trecerea unei cantităţi insuficiente de combustibil către motor”, spune Cătălin Olteiu. În aceste cazuri apare şi o suprasolicitare a pompei de combustibil.
Pompa de înaltă presiune (la motoarele FSI) are rolul de a ridica presiunea combustibilului la valori între 100-150 bari, pentru o pulverizare foarte fină a acestuia şi, implicit, o ardere a amestecului carburant cât mai completă în cilindrul motorului. Pierderea etanşeităţii pompei de înaltă presiune duce la contaminarea uleiului din motor cu benzină, existând riscul deteriorării grave a motorului prin scăderea vâscozităţii uleiului.
O sarcină importantă în funcţionarea sistemului de alimentare o au şi injectoarele. Acestea au rolul de a pulveriza foarte fin combustibilul, pentru o ardere cât mai completă a amestecului carburant în cilindrii motorului. Din cauza nefiltrării corespunzătoare a combustibilului pot apărea fenomene de colmatare. Una din consecinţe este reducerea debitului de combustibil injectat.
Ca să evitaţi neplăcerile, vă recomandăm să vă îndreptaţi numai către service-uri autorizate şi să alegeţi piese originale. Lista unităţilor autorizate RAR o puteţi găsi pe site-ul www.rarom.ro. Tot aici puteţi să verificaţi şi pentru ce activitate specifică este autorizat fiecare service.
Reţineţi că orice intervenţie la vehiculul dumneavoastră trebuie să se efectueze doar în baza unei comenzi, deschisă la introducerea vehiculului în reparaţie, iar contravaloarea facturii prestaţiei să evidenţieze lucrările efectuate.

«Pentru o funcţionare normală a sistemului de alimentare cu combustibil pe o perioadă îndelungată vă sfătuiesc să folosiţi un carburant performant şi fără impurităţi, şi să vă asiguraţi că rezervorul este mereu plin – sau cel puţin pe jumătate» – Ing. Cătălin Olteiu

Text/Foto: Daniela MARINESCU

Articolul precedentMuzee auto: Alfa Romeo – Casa legendelor
Articolul următorDraga mea maşină: Trabant cu Steluță
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


6 + = zece