Dacia Bigster, „ancora” Renault pe o piață extrem de importantă

0
57
Dacia Bigster/Sursa FOTO: media.dacia.com

Dacia Bigster a fost prezentat oficial, iar șefii Renault au planuri mari cu acest model. Directorul de marketing, vânzări şi operaţiuni responsabil de marca Dacia, a explicat că acest SUV este un produs prin care se va încerca atragerea de noi clienți fideli. În special pe o piață extrem de pretențioasă.

Dacia Bigster, model de „cucerire”. Grupul Renault vrea să majoreze vânzările Dacia pe pieţe precum cea germană

Grupul Renault vrea să-și crească influența și cota de piață în Germania și folosește în acest scop Dacia Bigster. De ce tocmai aici? Conform studiilor, clientul german preferă preferă maşini mai mari, mai puternice şi mai bine echipate decât cei din sudul Europei.

Directorul de marketing, vânzări şi operaţiuni responsabil de marca Dacia, Xavier Martinet, a declarat, conform site-ului oficial al Renault, că Dacia Bigster are misiunea de a aduce noi clienți, unii care migrează de la alte mărci sau dinspre second-hand.

„Maşina nu trebuie să devină un lux, iar oamenii au nevoie de mobilitate. Spre comparaţie, în 2019 un SUV compact costa în medie 29.000 de euro. Acum costă 38.000 de euro în Europa, iar salariile în cei cinci ani nu au crescut cu 30%. Preţurile complete pentru Bigster vor fi publicate în ianuarie, când se vor deschide şi comenzile”, a spus Xavier Martinet.

Oficialul Renault a explicat și faptul că Dacia a reușit să-și mențină o cotă de piață foarte bună, iar clienții sunt dispuși să plătească prețuri care ajung și la 30.000 de euro. Asta deși, per total, comenzile auto din primele șapte luni ale acestui an sunt în scădere pentru această industrie.

„Piaţa europeană este una dificilă în acest moment, dar tot încasăm mai multe comenzi decât în 2023. Duster aduce clienţi în showroomuri şi ne aşteptăm la un 2024 bun per total. Acum patru ani câţi oameni erau dispuşi să plătească 30.000 de euro pentru un model Dacia?

Acum se vând Dustere de 28.000 de euro spre exemplu. Mai mult, în intervalul martie-septembrie, comenzile pentru Duster sunt cu 50% peste cele din intervalul similar din 2023”, a mai spus executivul.

Care este strategia Renault cu Dacia Bigster

Interesant este faptul că oficialii Renault au transmis că Dacia Bigster nu va fi vândută sub această siglă. „Dacia Bigster nu va fi vândută sub brandul Renault!”, a anunțat Bruno Vanel, vicepreședintele companiei, cel care răspunde de strategia de produse a mărcii franceze.

„Nu există niciun plan pentru Bigster la marca Renault. Avem mai multe modele ce vor fi lansate pe piețele internaționale, dar Bigster nu se află printre ele”, a afirmat și Ivan Segal, director de vânzări și operațiuni al mărcii Renault la nivel global.

Niciunul nu a motivat decizia, dar jurnaliștii au explicat că o vânzare sub brandul Renault ar însemna un preț mai mare, ceea ce ar putea afecta vânzările.

În orice caz, Dacia încearcă să se extindă pe piețele internaționale printr-o strategie de rebranding pentru modele populare, cum ar fi Duster și Sandero.

Acestea vor fi comercializate sub sigla Renault în țări precum Turcia, Australia și America de Sud. Este vorba despre o abordare include prețuri semnificativ mai mari decât cele practicate în Europa, pentru a se adapta cerințelor și poziționării brandului Renault pe aceste piețe. Sandero s-a dovedit un succes major în această strategie, devenind cel mai vândut model al grupului Renault în aceste regiuni.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


7 + sase =