Dacia rămâne liderul incontestabil al pieței auto din România și în anul 2023. Loganul rămâne favoritul clienților de pe piața autohtonă, după ce s-au vândut peste 14.000 de unități.
Dacia își „distruge” concurența din România
Piața auto din România a înregistrat o creștere la sfârșitul anului 2023, chiar dacă ultima lună a adus un declin neașteptat. Dacia a continuat să domine clasamentul celor mai vândute mașini în țară, cu modelele sale Logan, Sandero, și Duster, dar și cu noutățile precum Dacia Spring și Dacia Jogger.
În anul 2023, Dacia a ocupat primele cinci poziții în topul vânzărilor auto din România. Logan a rămas preferatul clienților, cu peste 14.000 de unități vândute și o creștere semnificativă de 23% față de anul anterior. Duster a depășit Sandero, înregistrând o creștere de 4,3%, cu un total de 10.542 de unități vândute. De asemenea, Dacia Spring a reușit să se mențină printre cele mai vândute mașini din țară, ocupând locul patru, cu 6.778 de unități vândute, chiar dacă a înregistrat o ușoară scădere de aproximativ 1% față de 2022.
Citește și: Cât costă Dacia Duster 2024
Jogger, înlocuitorul MCV și Lodgy, a avut o performanță impresionantă, atingând un volum de 4.142 de unități înmatriculate, cu o creștere semnificativă de 58,5% față de anul anterior. În contrast, Ford Puma, unul dintre automobilele produse în România, s-a clasat doar pe locul 14 în topul vânzărilor, cu aproximativ 2.000 de unități vândute, înregistrând o scădere de 35% față de anul precedent.
Skoda Octavia, performanță importantă
În segmentul vehiculelor de import, Skoda Octavia s-a evidențiat ca fiind cel mai vândut model, recuperând pierderile din anii anteriori, cu 3.400 de unități înmatriculate și o creștere de 40% față de 2022. Hyundai Tucson și Toyota Corolla au ocupat locurile doi și trei, cu 3.000, respectiv 2.662 de unități înmatriculate.
Pe lângă performanța remarcabilă a modelelor individuale, Dacia a rămas marca preferată a românilor, cu 45.279 de autoturisme vândute și o creștere de 13,4%. Renault a urmat pe locul doi în vânzările din România, cu 10.562 de autoturisme înmatriculate, înregistrând o creștere impresionantă de 25%. Toyota, cu o creștere mai mică de 4,1%, a rămas pe poziția a treia în vânzările din țară. Marca japoneză a fost pe primul loc în segmentul de import din lunile noiembrie și decembrie, dar nu a reușit să recupereze diferențele din primele luni ale anului.
Top 10 cele mai vândute mașini din România:
LOGAN 14083 23,5
DUSTER 10542 4,3
SANDERO 9737 14,7
SPRING 6778 -0,8
JOGGER 4142 58,5
OCTAVIA 3394 40,7
TUCSON 3010 -1,5
COROLLA 2662 4,4
CLIO 2243 4,5
KUGA 2184 59,3
Dacia a rămas marca preferată a românilor, cu un total de 45.279 autoturisme vândute și o creștere peste media pieței, de 13,4%, în timp ce Renault, cu 10.562 autoturisme înmatriculate a crescut cu 25% și a urcat pe locul al doilea în vânzările din România, depășind cu mai puțin de 40 de mașini rivalii de la Toyota.