În cadrul acestui articol de design auto m-am gândit că ar fi interesant să prezint importanța dimensiunii roților sau varierea unor elemente aparent minore ale automobilului în aspectul final al acestuia.
În funcţie de aceste intervenții maşina poate să pară mai sportivă, mai off-road sau mai ciudată / haioasă… Să începem cu începutul :), de la imaginea unei mașini în proporțiile sale inițiale (cea de mai sus). Punctul de plecare pentru exercițiul nostru.
Reducem dimensiunile roţilor şi imaginea maşinii se schimbă radical. Aspectul pare destinat unui film de animaţie pentru cei mici.
Revenim la imaginea inițială și “tragem” cabina mai în spate. O “turtim” un pic și imaginea capăta un plus de sportivitate.
Cu o imagine mai sportivă, aplicăm o nouă modificare. “Turtim capota” scurtăm consola față şi mărim un pic diametrul roţilor. Imaginea obţinută în urma intervenţiei rămâne una sportivă cu un uşor caracter de SUV. Este un design care pierde însă din eleganta soluţiei anterioare.
Cu imaginea proaspăt obţinută efectuăm o ultimă serie de modificări. Mărim şi mai mult dimensiunile roţilor şi garda la sol. Scădem consola spate şi modificăm un pic unghiul de înclinare al parbrizului.
Maşina aduce acum cu una destinată terenului accidentat. Aspectul poate să facă trimitere şi la o jucărie/maşinuţa cu telecomandă. Depinde acum ce variantă preferaţi 🙂
Text și grafică: Gabriel MANOLE