Distractii la zero grade

0
76

zero grade 1Meteorologii nu ne mai dau nicio sansa, zero grade: vine iarna! De fapt, ce tot zic? A venit iarna.

Stim ce urmeaza si ce ne asteapta de parca am urmari un sitcom lejer, cu accente grave de umor: aglomeratie, nervi, mizerie, scuze ale autoritatilor ca au fost surprinse de furiile unui anotimp care se incapataneaza sa tot revina (si o face de cateva milioane bune de ani dar totusi insuficient pentru a se putea face o predictie corecta a sosirii lui si implicit a masurilor necesare protejarii populatiei si retelei de drumuri), sport involuntar la deszapezit sau impins masina, reprize inversunate de curatare a ghetii de pe geamuri… sa continui? Dar iarna are si o parte frumoasa, nu-i asa? Vacante, ski, sanius, Mos Craciun, vin fiert, Anul Nou… Asadar ne asteapta o perioada de bucurii intense de care putem avea parte daca ne pregatim nitel. Masina si pe noi. Coborarea mercurului in termometre impune majorarea trusei standard din portbagaj cu cateva accesorii absolut necesare. Primul ar fi spray-ul pentru dezghetarea yalelor, obligatoriu pentru cei care nu au inchidere centralizata la masina. Sau pentru cei care au buson cu cheie la rezervorul de combustibil, evitand astfel situatiile (in egala masura comice si penibile) de a-si goli termosurile cu ceai prin statiile de alimentare in timp ce sufla in buson de zici ca vor sa umfle un Zeppelin.

zero grade 2Odata intrat in masina, nu prea ai timp de revenire. Daca peste noapte a nins si a fost inghet, parbrizul e acoperit de un strat de gheata care nu se lasa intimidat de pornirea ventilatiei si a caldurii. Prin ipoteza am presupus ca motorul a pornit, altfel iti prezic un drum cu transportul in comun pentru care nu ai nevoie decat de niste galosi rezistenti la frig si umezeala, manusi groase, o caciula calduroasa, multa rabdare si nervi de otel. Sa revenim insa la cazul fericit. Urmatoarea manevra care te asteapta este curatarea geamurilor. Instrumentul se numeste racleta, este indispensabil pe timp de iarna si ar fi foarte bine sa aiba manerul imbracat intr-un manson care sa-ti protejeze mana de raceala din apropierea ghetii. Indicat ar fi sa ai o husa pentru protectia geamurilor care te scuteste de toata distractia asta si poti trece direct la urmatoarea: pornirea din loc. O lopata de tip cazon, cu coada scurta sau telescopica ca sa intre usor in orice portbagaj si un saculet de nisip (sau sare) este exact ceea ce iti trebuie pentru a elibera masina din capcana zapezii cazuta peste noapte. Dezaburirea geamurilor, in cazul in care aerul conditionat fie nu face fata, fie nu exista in dotarea masinii, se poate face cu solutii speciale pe care le gasesti in orice magazin cu raion auto dedicat. Nu in ultimul rand, o pereche de manusi groase si niste galosi (similari cu cei de care ai avea nevoie daca folosesti RATB-ul) pe care sa-i incalti peste incaltamintea de birou sunt articole esentiale pentru a traversa iarna fara sa dai iama prin farmacii. Nu in ultimul rand, buna stare a stergatoarelor de parbriz si solutiile de curatare cu punct de inghet coborat, sunt parte integranta a pachetului de iarna obligatoriu. Celelalte doua „articole” sunt trecute in lege: anvelope de iarna si lanturi. Un altul nu e in lege dar ar fi bine sa fie in portbagaj: clesti de alimentare cu o lungime a cablurilor de doi metri si „miez” gros, ca sa nu te transformi in om de zapada asteptand sa se incarce bateria.

George Drugescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sase − = 4