Draga mea maşină: Oltcit cu suflet

0
192

În vremea copilăriei noastre, cei mai mulți tineri visau să conducă un Oltcit. Li se părea o mașină ceva mai modernă decât „bătrâna Dacia”. Oltcit s-a născut în 1976, anul în care guvernul român de la acea vreme a început colaborarea cu francezii de la Citroen. Cum s-a ajuns la acest nume? Sigla are un „O”, de la Oltenia și un „V” întors, celebra siglă a celor de la Citroen. Practic, numele de Oltcit vine de la Oltenia-Citroen.

Doamna Mirela și domnul Dan sunt un cuplu statornic. Soții Truică au aproape 60 de ani de căsătorie și locuiesc în aceeași casă de 53 de ani. În plus, folosesc același automobil, un Oltcit gri, de 27 de ani. Mașina o scot rar din garaj, dar când se întâmplă asta observă toți vecinii .  Porțile curții se deschid larg, mașina este trasă în fața casei și lăsată cu motorul pornit preț de vreo 15 minute. Dacă este zi de sărbătoare, înseamnă că domnul Dan își duce soția la biserică. Și în zilele obișnuite din timpul săptămânii, doamna și domnul Truică se îmbracă la fel de elegant, înainte de a porni la drum.
Auto Test: Din ce an aveţi Oltcit-ul?
Dan Truică:  Înainte de Revoluție cumpărai greu o mașină, trebuia să te înscrii din timp pe liste, așteptai mult și nu știai când îți vine rândul… Prima oară am cumpărat o Dacia 1100, dar după o perioadă soția mea a spus că își dorește să ne luăm un Oltcit. Eu, băiat ascultător , am făcut așa cum a spus soția și nu am regretat nicio secundă această decizie. Se întâmpla în 1989, ce repede au trecut 27 de ani…
Auto Test: Mașina arată foarte bine. Câţi kilometri are?
Dan Truică: Maşina are aproape 31.000 km… reali . Nu am modificat nimic la ea, totul este original: tapiţerie, culoare, absolut tot.
Auto Test: Aţi avut vreun incident pe șosele?
Dan Truică: Nu! Vă spun sincer că sunt foarte precaut la volan. Nu îmi place să merg cu viteză și nu mă supăr dacă mă depăşeşte cineva sau dacă mă înjură că nu conduc mai rapid. Nu îmi place să merg cu mai mult de 80 km/h, iar soția stă foarte atentă în dreapta mea şi mă atenţionează dacă depăşesc viteza. Eu, fiind foarte ascultător, nu calc pedala .
Auto Test: În timp, ce reparaţii i-ați făcut?
Dan Truică: Reparațiile nu au fost majore. Am schimbat cureaua de distribuţie, amortizoarele, furtunul de alimentare şi… cam atât. Din păcate, găsesc foarte greu piese de schimb. Când am nevoie caut până îmi albeşte părul .
Auto Test: Ați parcurs doar 31.000 de kilometri în 27 de ani. Care a fost cea mai lungă călătorie?
Dan Truică: Cel mai lung drum? Aproape de Alba Iulia. De acolo este soția…
Auto Test: Mirela Truică: În nordul ţării nu am fost tot cu mașina aceasta? La Tismana și la Peştera Muierii cu ce am fost?
Dan Truică: În nord şi la mânăstiri am fost cu Dacia 1100. Eu ştiu, că eram la volan . Cu Oltcit-ul am făcut drumuri mai lungi doar până acasă în Oltenia, la Tg Jiu şi la Alba Iulia.
Auto Test: V-aţi gândit vreodată să schimbaţi maşina?
Dan Truică: M-am gândit s-o schimb, dar soţia mi-a spus: „O schimbi doar dacă mă schimbi şi pe mine”. Iar eu asta nu pot s-o fac .
Auto Test: Cât de des ieșiți cu mașina la plimbare?
Dan Truică: O mai folosesc atunci când mă duc la cumpărături sau când mai are soţia drumuri de făcut. Nu prea mai conduc, deoarece au apărut foarte multe maşini puternice şi foarte mulţi vitezomani pe străzi. Nu mă simt în siguranţă. Poliţiştii ar trebui să fie mai atenţi cui dau dreptul să aibă permis de conducere… Ca să-i dai carnetul unui om agresiv, este crimă!

Text/Foto: Dana STUPARU

Articolul precedentFord Ka: Esenţă de Ford
Articolul următorAuto Union 1000 SP: Inspiraţie americană
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sase + = 13