La opt ani de la oprirea producției lui C6, Citroen lansează un nou model de lux. Dar nu este un Citroen, ci un DS, marca premium a constructorului auto francez. DS 9 se anunță drept un concurent serios pentru Volkswagen Passat și Skoda Superb, dar și pentru Audi A6, BMW Seria 5 și Mercedes Clasa E.
Sedanul de clasă mare (4.930 mm lungime, 1.850 mm lățime și 2.900 mm ampatament) iese în evidență prin liniile sale moderne, ce îmbină eleganța cu dinamismul. Pentru interiorul noului DS 9 se poate alege între cinci linii de finisaj, numite inspirații. Versiunea de top este Inspirația DS Opera, care se remarcă prin pielea Nappa Art Rubis, ce îmbracă în totalitate planșa de bord și scaunele cu design „brățară”.
Habitaclul sofisticat este pus în valoare de pavilionul îmbrăcat în Alcantara cu accente Clous de Paris, de comenzile cu inserții ce imită geometria cristalurilor, de ceasul B.R.M. R180, de cusătura cu margini perlate și de centrul multimedia cu ecran tactil de 12 inci. Grație tehnologiei ADML PROXIMITY, mașina te recunoaște de la distanță: este suficient să te apropii la mai puțin de trei metri distanță pentru ca luminile lui DS 9 să se aprindă. Dacă distanța scade la 1,5 metri, noul sedan se descuie automat, iar cele patru mânere, invizibile până acum, apar din portiere. Același principiu se aplică atunci când te îndepărtezi de mașină: clanțele se retractează și mașina se încuie automat. Utilizând smartphone-ul și aplicația MyDS, ce acceptă până la cinci utilizatori, DS 9 se poate închide, deschide și porni fără cheie. Tempomatul activ DS DRIVE ASSIST ajustează viteza și distanța în funcție de vehiculul ce rulează în față și centrează mașina pe banda de rulare, controlând direcția.
Această funcție gestionează și viteza și traiectoria. Pe scurt, conducere semiautonomă. DS PARK PILOT, activ până la 30 km/h, detectează un spațiu de parcare liber care se potrivește cu mărimea noului DS 9, după care realizează manevrele de parcare laterală sau perpendiculară, fără nicio intervenție din partea șoferului. Farul principal, format din trei module rotative, este dotat cu tehnologia DS ACTIVE LED VISION, ce oferă mai multe moduri de iluminat, specifice fiecărei situații de condus. Modulele acționează simultan pentru a adapta în timp real unghiul, intensitatea și raza de acțiune a fasciculului luminos, în funcție de condițiile de drum (starea vremii, luminozitate, oraș, autostradă). Pe timp de noapte, camera cu infraroșu din grila față scanează drumul, detectează pietoni și animale până la 100 de metri distanță și atenționează șoferul. Există și head-up display, iar suspensiile active sunt reglate automat de computerul central, pe baza informațiilor privind drumul culese de camera video din partea superioară a parbrizului și senzorii frontali.
DS 9 este construit pe o variantă a platformei tehnice EMP2 a Grupului PSA Peugeot Citroen adaptată sistemelor de propulsie hibridă. Versiunea plug-in E-TENSE are tracțiune față, propulsor turbo pe benzină PureTech și un singur motor electric, sistemul dezvoltând 250 CP. Setul de acumulatori are 11,9 kWh și asigură autonomie electrică cuprinsă între 40 și 50 km, conform producătorului. Rularea exclusiv electrică este posibilă până la viteza de 135 km/h. Ulterior, va fi lansat și un DS 9 E-TENSE de 360 CP, cu două motoare electrice și tracțiune integrală. Ambele versiuni utilizează o transmisie automată cu 8+1 raporturi.
DS 9 este programat să ajungă la dealeri în semestrul II al acestui an, inclusiv în România. Prețul de bază încă nu este cunoscut.
Foto: DS
Acest articol face parte din numărul 254 – exclusiv online – al revistei Auto Test Magazin.
http://www.autotestmagazin.ro/test-ds7-crossback-o-zi-cu-opera/
http://www.autotestmagazin.ro/ds-aero-sport-lounge-arta-calatoriei/