Seat Leon: La puterea a patra

0
76

Marca spaniolă SEAT, parte a Volkswagen Group, a investit 1,1 miliarde de euro în programe de dezvoltare ale unor autovehicule cu motoare și sisteme de propulsie mai eficiente, dinamice, atractive estetic și cu conectivitate de ultimă generație. Iar primul produs lansat este modelul său cel mai important, Leon.

SEAT Leon (leu, în spaniolă) este dintotdeauna modelul de bază al mărcii, dar și unul dintre reperele importante ale segmentului mașinilor de clasă compactă, dovadă fiind cele peste 2,2 milioane de exemplare vândute până acum. Noul Leon, aflat la a patra generație, a fost proiectat să continue acest drum de succes și să treacă la un nivel superior în termeni de conectivitate, eficiență, dinamism și siguranță. Construit pe aceeași platformă tehnică cu noul Volkswagen Golf 8, SEAT Leon este beneficiarul unei abordări de design diferită de a acestuia. Dacă ­modelul german se deosebește estetic puțin de predecesorul său, prin ceva tușe și blocuri optice revizuite și cam atât, „leul” spaniol nu riscă să fie confundat cu modelul pe care îl înlocuiește. Nu înseamnă că nu se aseamănă între ele cele două generații, ci doar că Leon 4 are o identitate bine marcată. Cu o capotă lungă, plonjantă, spate semnificativ mai mult lucrat și grilă nouă, pare mult mai statuar decât înainte. De asemenea, și semnătura luminoasă este alta, o noutate absolută fiind banda de lumină ce unește blocurile optice spate. Tehnologia de iluminare cu LED este dotare standard pe toate nivelurile de echipare


Noul hatchback a crescut în dimensiuni față de Leon 3: este mai lung cu 86 mm, lungimea sa fiind de 4.370 mm, iar ampatamentul are 2.690 mm, un plus de 50 mm, toți alocați spațiului pentru pasagerii din spate. Înălțimea este aceeași, 1.460 mm, iar lățimea se întinde pe 1.800 mm. Din păcate, la portbagaj nu s-a intervenit, acesta având aceeași capacitate ca înainte, 380 litri. Cine dorește să ia cu el multe bagaje trebuie să aleagă breakul Sportstourer, lung de 4.640 mm și cu portbagaj de 617 litri.


Construite pe aceeași platformă tehnică, MQB Evo, VW Golf 8 și SEAT Leon 4 nu își pot ascunde complet genele comune. Acest lucru se întâmplă în special în habitaclu, unde spaniolul preia arhitectura germanului. Ca și Golf 8, Leon 4 vine cu un interior digitalizat, aproape fără butoane și comutatoare. Totuși, versiunea de bază are panou de indicatoare de bord clasic, ecranul digital de 10,25 inci diagonală apărând în echiparea standard doar de la al doilea nivel de echipare în sus. Centrul de infotainment SEAT Connect are ecran tactil de 8,25 sau 10,25 inci, acesta din urmă și cu control gestual, în funcție de versiune. Rămâne de văzut cum se prezintă modelul spaniol la capitolul ergonomie interioară, pentru că Golf 8 nu a primit prea multe laude din partea jurnaliștilor occidentali care l-au testat.
Noul Leon oferă o gamă largă de motoare, inclusiv variante hibrid. Pe benzină, găsim cinci variante: 1.0 TSI 90 și 110 CP, 1.5 TSI 130 și 150 și 2.0 TSI 190. Echipate standard cu transmisie automată DSG cu dublu ambreiaj, TSI 110, 130 și 150 sunt oferite și în versiuni „eTSI”, o hibridizare ușoară cu baterie de 48 de volți. O versiune pe gaz natural, bazată pe 1,5 TSI 130 CP, este și ea oferită. La acestea se adaugă două dieseluri 2.0 TDI, de 115 și 150 CP. Topul este constituit din cele două Leon plug-in hibrid, eHybrid 204 CP și GTE 245 CP. Ambele folosesc un motor în patru cilindri pe benzină 1,4 TSI, asociat cu un motor electric și acumulatori de 13 kWh.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


8 − trei =