Electrificarea simplificată

0
64

La ora actuală trecerea la tracțiunea electrică necesită abordări constructive destul de radicale și cu investiții pe măsură care sunt transpuse în produse nu tocmai la îndemâna masei largi de viitori cumpărători. Totuși, ideile eficiente de transformare electrică sunt în plină dezvoltare chiar și pentru categorii de autovehicule mai puțin reprezentative la noi, cum sunt pick-upurile.

Evident pontul a venit de peste Atlantic, acolo unde SUV-urile și camionetele mari sunt unele dintre cele mai bine vândute tipuri de vehicule de pe piață, iar cei care l-au dat sunt canadienii de la Magna. Asta arată că inclusiv interesul urmașilor Unchiului Sam pentru partea „clean” a deplasării motorizate este la cote ridicate. Sau poate pentru că o variantă electrică de tracțiune prezintă avantajele ei cum ar fi valorile instantanee ale cuplului motor și, eventual, prețul convenabil al energiei electrice.
Pe scurt, canadienii au dezvoltat o tehnologie proprie pentru punțile electrice despre care aceștia afirmă că este cea mai rapidă modalitate de electrificare a milioanelor de camionete cu motoare termice care se află deja pe drumurile americane și canadiene. Practic au dezvoltat un înlocuitor de punte rigidă care le poate înlocui fără probleme pe cele tradiționale. Se numește „eBeam” și a fost conceput pentru modernizarea și electrificarea camioanelor noi astfel încât să ajungă mai repede pe piață, inclusiv a vehiculelor comerciale ușoare.
Transmisia și motorul electric al eBeam sunt instalate direct pe ansamblul punții din spate, tehnologia permițând producătorilor auto să își electrifice modelele existente fără să aducă modificări majore arhitecturii vehiculului.
eBeam utilizează spațiul constructiv existent al platformei vehiculului și ajută, de asemenea, la menținerea sarcinii utile din fabrică și a capacității de remorcare a camionetei. Cu alte cuvinte nu trebuie să fie schimbate frânele sau suspensiile unui camion înainte de instalarea punții electrice. De altfel, într-o primă fază a fost gândită ca un înlocuitor de osie electrificat, proiectat pentru modelele tradiționale de șasiu de camioane cu cadru tip scară care stă la baza unor modele populare precum Ford F-150 și Chevrolet Silverado.
Apoi, pentru vehiculele comerciale ușoare și camionetele care sunt fabricate la scară largă, o soluție simplă de electrificare precum axa Magna eBeam poate ajuta la accelerarea tranziției către mobilitatea electrică. De asemenea, poate ajuta producătorii de automobile să economisească capital, care altfel ar fi fost folosit pentru a executa noi strategii de integrare a sistemelor de propulsie electrice. Cu alte cuvinte, eBeam este disponibil în mai multe variante, cu puteri cuprinse între 160 și 335 de cai putere, în funcție de aplicație. Iar partea interesantă este că utilizatorii individuali sau producătorii de automobile pot alege dintr-o configurație cu un singur motor, care este disponibil cu o singură treaptă de viteză și transmisie cu două viteze sau o configurație cu două motoare, care primește o cutie de viteze cu o singură treaptă cu vectorizare electronică a cuplului. Iar în cazul în care o tranziție total electrică este prea radicală, tehnologia se poate folosi și pentru variante hibride de motorizare. Cool, nu?

Foto: Magna

http://www.autotestmagazin.ro/magna-steyr-notoriul-anonim/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


1 + = patru