Cu noul SUV CX-60, care va fi cel mai mare automobil din gama sa, Mazda intenționează să joace pe terenul unor modele precum Mercedes GLC, Audi Q5, Volvo XC 60 și BMW X3. O mutare îndrăzneață pentru marca japoneză care pătrunde astfel în segmentul premium dominat de germani și suedezi. Până acum.
Și mai important decât a fi cel mai mare model Mazda, CX-60 este primul plug-in hybrid (hibrid încărcabil) din istoria constructorului auto japonez. Cu el, Mazda inaugurează o nouă platformă tehnică, dedicată mașinilor electrificate, cu tracțiune spate, dar care acceptă și transmisia integrală. SUV-ul premium urmează limbajul de design Kodo, cuprinzând conceptul japonez Ma, care înseamnă „frumusețea calmă și demnă a spațiului gol”. Interiorul combină elemente din materiale sintetice ce imită lemnul de arțar, pielea Nappa și stofele japoneze cu textură întrețesută.
Pentru a concura cu succes în segmentul crossover-urilor premium de clasă mare, Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV (numele său complet) oferă o gamă largă de tehnologii, pentru a face experiența de condus mai sigură și mai confortabilă. Noile caracteristici, cum ar fi sistemul de personalizare, de concepție proprie Mazda, acceptă ajustarea automată a postului de conducere în funcție de preferințele șoferului. Sistemul de monitorizare video pe 360° permite o vizualizare completă a împrejurimilor mașinii, iar noul control cinematic al poziției automobilului amplifică stabilitatea în timpul manevrelor și a virajelor. Bineînțeles, nu lipsesc din echiparea standard centrul multimedia cu ecran tactil de 12 inci și conectivitate Apple CarPlay și Android Auto, programul de navigație, sistemul pentru monitorizarea unghiului mort, senzorii de parcare, asistentul de frânare automată în oraș și cel de menținere pe banda de rulare.
SUV-ul are lungimea de 4.740 mm, înălțime de 1.680 mm și lățime de 1.890 mm. Este ceva mai lung (40-80 mm) decât concurenții săi direcți, dar are cam aceleași lățime și înălțime. Ampatamentul său nu a fost comunicat până acum, dar este de presupus că se află în jurul a 2.850 mm, cam cât au Audi Q5, BMW X3, Mercedes-Benz GLC și Volvo XC60. Portbagajul are 570 de litri. Ingredientele tradiționale ale celebrului stil de design al Mazda, cu capota lungă și grila marcantă, evidențiată de cromul ce înconjoară blocurile de lumini, șterg la CX-60 efectul de „masivitate” pe care îl găsim la alte modele din această clasă și îi dau o alură sveltă. În plus, profilul său, la nivelul montantului C, nu este vertical, iar acoperișul coboară mult spre lunetă, astfel că aproape îl transformă într‑un coupé cu patru uși. Un efect care, fără îndoială, va dispărea pe versiunea cu șapte locuri, ce va fi lansată mai târziu.
Noul plug-in hybrid oferă o experiență de condus plăcută și un punctaj excelent privind protecția mediului. Consumul mediu este de 1,5 l/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 33 g/km în standardul de testare WLTP, conform producătorului. Sistemul hibrid este format dintr-o unitate pe benzină Skyactiv-G în patru cilindri, de 2,5 litri, și un motor electric de 100 kW. Puterea totală utilizabilă este de 327 CP, cu un cuplu maxim de 500 Nm. Motorul electric acționează roțile spate, aceasta fiind setarea standard. Tracțiunea integrală se declanșează automat, atunci când senzorii detectează o pierdere de aderență, sau de către șofer, prin activarea funcției Off-Road. Demarajul 0-100 km/h este realizat în 5,8 s, iar bateria de 17,8 kWh permite o autonomie de până la 63 km de rulare electrică în regim combinat sau de 68 km, dacă se circulă doar în oraș.
Foto: Mazda
http://www.autotestmagazin.ro/test-mazda-mx-30-urban-freestyle/
http://www.autotestmagazin.ro/mazda-mx-30-minimalist-si-eco-friendly/