Fernando Alonso la Indy 500 2017

0
89
INDIANAPOLIS, IN - MAY 03: Fernando Alonso on track during his first test on May 03, 2017, at the Indianapolis Motor Speedway in Speedway, Indiana. (James Black/Icon Sportswire) (Icon Sportswire via AP Images)

Sătul de problemele tehnice ale monopostului McLaren Honda din Formula 1, dublul campion mondial Fernando Alonso a plecat peste ocean pentru a-își încerca norocul în cursa de 500 de mile de la Indianapolis. Și a fost foarte aproape să producă o mare surpriză.

Fernando Alonso și Michael Andretti

Fernando Alonso aproape că nu mai are nevoie de prezentări. Pilotul spaniol în vârstă de 35 de ani este dublu campion mondial în Formula 1 cucerind coroana supremă în 2005 și 2006 alături de echipa Renault. A fost unul dintre puținii piloți care au reușit să îi țină piept lui Michael Schumacher în perioada sa de glorie.
Astăzi, însă, Alonso este unul dintre piloții de la jumătatea plutonului. Decizia de a se alătura echipei McLaren Honda nu a fost una foarte inspirată, motoristul japonez nereușind să regăsească forma care a consacrat această echipă la începutul anilor ’90.
Alonso a revenit la McLaren în 2016, anul în care Honda a decis să participe din nou în Formula 1. Aflat la al treilea sezon în această formulă, Alonso este din ce în ce mai frustrat de lipsa de competitivitate a monopostului său și de problemele tehnice ale motorului Honda F1.
Drept urmare, nu este de mirare că anul acesta a decis să renunțe la Marele Premiu al Principatului Monaco pentru a concura în Statele Unite ale Americii în cursa de 500 de mile de la Indianapolis.

Echipa sa a fost de acord, ba chiar l-a susținut în acest demers. În locul său, a fost reactivat britanicul Jenson Button, pilotul de rezervă al echipei McLaren Honda.
Șansa de a concura la Indy 500 s-a concretizat cu ajutorul echipei lui Michael Andretti, un nume cu rezonanță în lumea curselor de circuit din America. Echipa Andretti Autosport folosește motoare Honda, așa că parteneriatul a putut fi ușor pus în practică. Mai mult, McLaren și-a împrumutat numele, marcând astfel o revenire la Indy 500 după o absență de 38 de ani.
Monopostul folosit de Alsonso a fost o Dallara DW12 înscrisă sub numele de McLaren-Honda-Andretti. Motorul folosit în campionatul american Indycar de către echipa Andretti este un propulsor Honda V6 twin-turbo de 2,2 litri cu o limită de turație de 12.000 rpm.
Alonso a pornit în această aventură din postura de începător, el fiind la prima experiență pe ovalurile americane. A trebuit să treacă printr-o serie de sesiuni de teste pentru a fi acceptat în campionatul american, chiar și numai pentru o cursă.
Prezența sa în America a suscitat un enorm interes din partea presei americane și nu numai, cursa de la Indy 500 devenind unul dintre cele mai urmărite evenimente sportive ale anului 2017.
După ce s-a calificat pe locul cinci, dovedind că poate fi extrem de rapid și pe un oval american, unde vitezele ating cifre astronomice, Alonso a făcut o cursă curajoasă. Viteza medie a spaniolului în timpul sesiunii de calificări a fost de 226,6 mile pe oră (365 km/oră).
Pornit din linia a doua a grilei de start, s-a bătut pentru conducere cu favoriții Ryan Hunter-Reay, Scott Dixon sau Alexander Rossi. A condus cursa de la Indy pentru un total de 27 de tururi, o performanță remarcabilă pentru un începător în acest campionat.
Alonso a reușit să se ferească din calea incidentelor spectaculoase, ca cel care l-a scos din cursă pe deținătorul pole-position-ului, Scott Dixon. Acesta a fost protagonistului unui oribil accident, mașina sa executând o piruetă în aer înainte de a se rupe în două la impactul cu gardul de protecție. Din fericire, Scott Dixon a scăpat fără răni grave.
Însă, Fernando Alonso a fost din nou ghinionist. După o serie de neutralizări și intrări la boxe pentru realimentare, a căzut până pe locul zece. Încercând să recupereze, a fost trădat, din nou, de motor. Coborât din monopost, Alonso a mulțumit publicului american pentru susținere și nu a mai avut altceva de făcut în afară de a-l susține pe coechipierul său Takuma Sato, pilotul japonez care a reușit să câștige ediția cu numărul 101 a cursei de 500 mile de la Indianapolis.

Text: Dragoș Băltățeanu  / Foto: Indycar

Articolul precedentVolvo XC60, un fotograf talentat
Articolul următorTEST: Peugeot 2008 – Familist copilăros
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− 5 = patru