Lamborghini Temerario – V8 în combinație electrică

0
3828

Lamborghini Temerario este singura mașină super sport de producție de serie capabilă să atingă un regim de 10.000 rpm, de la noul său grup motopropulsor hibrid, care combină un motor V8 twin-turbo, cu 3 motoare electrice obținând o putere totală de 920 CP.

Performanța este pe măsura mărcii din Sant’Agata Bolognese; sprintul de la 0 la 100 km/h se face în doar 2,7 secunde și atinge o viteză maximă de 340 km/h.

Noul motor este acum unul dintre cele mai puternice din segment. V8-ul biturbo de 4,0 litri oferă o putere maximă de 800 CV de la 9.000 la 9.750 rpm și un cuplu de 730 Nm între 4.000 și 7.000 rpm. Motorul electric din poziția P1 (între motorul V8 și cutie de viteze), asigură un răspuns imediat por­­nind de la turația scăzută a motorului și continuă constant prin schimbările de viteză, funcțio­nând ca o umplere a golului de cuplu. Urmarea este îmbunătățirea răspunsului tranzitoriu dând senzația de progresie liniară și nelimitată până la 10.000 de turații. Datorită celor două turbo­co­m­presoare mari, eficiența și performanța sunt crescute la viteze maxime. Acestea sunt amplasa­te compact în V-ul motorului, ca un „V8 fierbinte”, pentru optimizarea managementul termic.

Obținerea unor astfel de turații mari este derivată din soluții tehnice preluate din lumea sportului cu motor, precum arborele cotit cu plan plat care asigură o dinamică optimă a fluidelor datorită unei ordini uniforme de aprindere între cele două blocuri de cilindri și care oferă un sunet unic și antrenant. Bielele din titan, datorită proprietăților excelente ale acestui material referitor la rezistența și lejeritatea sa, ajută la reducerea greutății și a maselor rotative. Designul inspirat de curse include, de asemenea, dispozitive de urmărire a culbutorilor acoperiți cu DLC (Diamond Like Carbon), un material care crește duritatea și, prin urmare, rezistența, astfel încât aceștia să poată rezista la viteze de până la 11.000 rpm.

Lamborghini a reușit astfel să dezvolte un nou V8 biturbo care combină liniaritatea pronunțată a evoluției turațiilor din precedentul Lamborghini V10 cu aspirație naturală, cu puterea și cuplul enorm al unui motor turbo modern.

Susținerea electrică

Noul sistem de propulsie încorporează trei motoare electrice cu o putere de 110 kW fiecare. Două motoare electrice cu flux axial răcite cu ulei, cu o putere maximă totală de 220 kW și un cuplu de până la 2.150 Nm (puterea continuă este de 60 kW) antrenează puntea față atunci când este necesar pentru obținerea tracțiunii integrale. Axa față electrică cântărește doar 73 de kilograme, iar fiecare motor electric doar 15,5 kilograme.

O provocare majoră a fost proiectarea sistemului de propulsie încât să fie cât mai compact posibil. Pentru realizarea acestui lucru, inginerii au integrat motorul electric în carcasa V8 biturbo, direct, fără ambreiaj intermediar. Acest lucru umple orice decalaj turbo, oricât de mic, la orice viteză, oferind un cuplu de 300 Nm. Întreaga unitate de antrenare electrică este amplasată compact între motorul cu ardere și transmisia cu dublu ambreiaj. Acest motor electric funcționează și ca motor de pornire și generator trifazat.

În plus, cele două motoare electrice de pe puntea față îmbunătățesc și puterea de ieșire și pot transforma noul Temerario într-o mașină super sport complet electrică. În acest fel, Lamborghini reduce emisiile de CO2 cu până la 50% în comparație cu Huracán.

Vă recomandăm și:

RARități: Lamborghini Revuelto

Shakira oferă un Lamborghini Urus în schimbul unui dans

Lamborghini Countach: 50 de ani de la debutul producției

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

eighteen + 18 =