Fiat 500e Giorgio Armani Collector’s Edition este rezultatul colaborării elevate dintre renumitul designer vestimentar italian și echipa de design FIAT. Partea faină este că va fi produs la uzina FIAT Mirafiori din Torino.
Dacă mai aveți vreun dubiu atunci, dap, este vorba despre un vehicul realizat cu aceeași atenție meticuloasă la detalii și dedicare pentru calitate așteptată într-un colecție de modă. Iar pentru împătimiții ideii partea și mai bună este că va fi disponibil în primul trimestru al anului 2025.
Special cu totul
Când au gândit exteriorul designerii s-au concentrat pe obținerea unui aspect elegant, monocromatic, care se aliniază perfect cu estetica Armani. Două culori exclusive au fost create special, și fiecare reprezintă o semnătură a designului elegant al mașinii. Prima este un verde unic, considerat avansat din punct de vedere tehnic, și care oglindește stilul și gustul rafinat al lui Giorgio Armani. A doua este Greige ceramic, o nuanță sofisticată și inconfundabilă creată de Armani care îmbină culorile gri și bej.
Cea mai spectaculoasă caracteristică a designului exterior sunt roțile, care etalează logo-ul GA de mari dimensiuni, asigurând impactul scontat al mașinii atunci când este privită de la distanță. Pe de altă parte designul îmbunătățește eficiența aerodinamică a acestora printr-o suprafață tridimensională subtilă. Roțile capătă astfel un finisaj sofisticat, lustruit, anodizat în două tonuri și caneluri laterale precise, adăugând o consitentă notă de eleganță aspectului general.
La rândul său, interiorul este inspirat de casa Armani. Cusăturile gen șiret și modelele tridimensionale de pe inserțiile centrale ale scaunului evocă tehnicile tradiționale de croitorie, în timp ce materialele din cabină îmbină metode de ultimă oră cu cele artizanale. Un detaliu inovator este inserția tăiată cu laser a tabloului de bord, care are aspectul rafinat al lemnului, dar oferă atingerea moale a țesăturii luxoase. Pe tetierele scaunelor din față se regăsește sigla Giorgio Armani, iar semnătura designerului este afișată pe tabloul de bord, panourile interioare ale ușilor și fereastra din spate, demonstrând atenția acordată detaliilor și întărind totodată caracterul distinctiv al colaborării.
Abordare premium
500e Giorgio Armani Collector’s Edition are dotări premium, de înaltă calitate, inclusiv faruri și lămpi cu LED-uri standard, suport de încărcare fără fir, afișaj TFT de șapte inci și ecran tactil Uconnect 5 de 10,25 inci cu navigație și CarPlay wireless și Android Auto pentru conectivitate perfectă.
Pentru audiofili, sistemul audio JBL cu șapte difuzoare include patru presetări selectate manual de maestrul Andrea Bocelli. Fiecare preset este echivalentul unei incinte virtuale acustice (cameră, sală de audiție, studio de înregistrare sau arenă deschisă) și oferă ascultătorilor o experiență audio în realitate virtuală în funcție de alegerea făcută.
Experiența BEV
Dacă este să țineți cont de bateria de 42 kWh, cu un timp de încărcare de Nivel 2 (11 kW) de 4,5 ore, s-ar putea spune că 500e Giorgio Armani Collector’s Edition ar fi cel mai ușor BEV pentru pasageri de pe piață. Sub capotă are motor electric cu o putere de 117 CP și un cuplu motor maxim de 220 Nm. Nu este el cel mai vijelios, în schimb poate să vă inducă o stare energică când simțiți că atingeți 48km/h în mai puțin de trei secunde, iar autonomia combinată vă oferă 240 km reali. Partea cu încărcarea este interesantă. Dacă se folosește sistemul de încărcare rapid de 85 kW, cinci minute sunt suficiente pentru obținerea unei autonomii de până în 50 km, mai mult decât ceea ce este necesar pentru utilizarea zilnică medie, iar timpul de încărcare estimat de la 0-80% este de aproximativ 35 de minute. În schimb, dacă folosiți o stație de încărcare de nivel 2 (11 kW) pentru o încărcare 100% vă sunt necesare 4,5 ore.
Și apropos, faza cea mai tare este atunci când sunteți la volan este că, atunci când este nevoie, sistemul acustic de alertă pentru vehicule (AVAS) le „cântă” pietonilor o melodie intitulată „The Sound of 500”, compusă de Flavio Ibba și Marco Gualdi, și produsă de Red Rosen Productions, evident tot din Milano. Și încă ceva, „Ovation” este noua reclamă pentru 500e Giorgio Armani Collector’s Edition, care debutează cu sloganul „Nu îl conduceți, purtați-l!”.
Vă recomandăm și:
Platum E-Moped 500, scuterul la care au colaborat Fiat și Pininfarina