Poziționat în nișa dintre Explorer și Mustang Mach-E în gama Ford, noul crossover electric Capri este construit pe baza tehnică a modelelor Volkswagen ID.5 și Cupra Tavascan. Gama Ford Capri, bazată pe trei versiuni (două în România, în acest moment), va acoperi un spectru larg de puteri, de la 170 la 340 CP.
Ford pare că își face un obicei din a-și transforma coupe-urile sport din trecut în SUV-uri. După Puma, mic coupe în anii 1990, astăzi crossover urban, acum este rândul lui Capri. Coupeul Ford Capri a fost în catalog de la sfârșitul anilor 1960 până la mijlocul deceniului opt, iar acum revine în prim-plan, dar ca SUV. E drept, cu un moderat profil de SUV-coupe.
Ford Capri se bazează doar pe electricitate
Cu lungimea de 4,63 metri, Ford Capri se încadrează în gama pentru Europa a mărcii americane între Explorer (4,46 m) și Mustang Mach-E (4,76 m). Atât Ford Explorer, cât și Capri au împrumutat baza tehnică MEB, dedicată automobilelor electrice, de la grupul Volkswagen, pe care acesta din urmă o folosește foarte mult. Audi Q4 e-tron, Skoda Enyaq și Volkswagen ID.4 sunt exemple în acest sens. La acestea se adaugă SUV-coupe-urile Audi Q4 e-tron Sportback, Cupra Tavascan, Skoda Enyaq Coupe și Volkswagen ID.5. O sinergie care garantează economii financiare, de care beneficiază acum și Ford. Cealaltă față a monedei este că, pentru designerii și inginerii Ford, nu au lipsit constrângerile tehnice și estetice.
Primul Ford Capri nu a fost uitat
Din punct de vedere stilistic, cei din departamentul de design al Ford Europe au adoptat, moderat, ideea neoretro. Proiectanții au avut ideea bună de a adapta partea frontală tipică lui Ford Capri de altădată la cerințele de astăzi, combinând-o cu o grilă neagră. Aceasta este încadrată de blocuri optice a căror semnătură luminoasă evocă perechea dublă de faruri a lui Capri RS. La fel și capota față, care are curbura pronunțată ca la coupeul de acum cinci decenii. O altă asemănare evidentă apare la curbura în arc de cerc a celui de-al treilea geam lateral.
Artificii de design
Dar, spre deosebire de noul Renault 5, care a rămas în aceeași categorie cu strămoșul său, Ford Capri de ieri și cel de azi diferă semnificativ. Pentru a păstra o vagă impresie de coupe pentru o mașină ale cărei proporții nu mai au nimic de-a face cu cele ale modelului original, fiind majorate semnificativ, stiliștii au apelat la „subterfugii”. În primul rând, stâlpii parbrizului lăcuți în negru alungesc vizual capota. În al doilea rând, pasajele de roată, care acoperă jante de 19 până la 22 de inci, în funcție de versiune, și pragurile au fost vopsite în negru lucios, rupând efectul de înălțime și dând impresia, din perspectiva proporțiilor, că ai de a face cu un autovehicul mai lung și mai jos decât este în realitate. Ford Capri are ampatamentul de 2.767 mm și portbagaj de 572 litri.
Propulsie sau 4×4 pentru Ford Capri 2024
La lansarea în România, gama Ford Capri va fi structurată în jurul a două versiuni tehnice. Prima este o arhitectură de propulsie (RWD – tracțiune spate), cu un singur motor electric, de 210 kW (286 CP) și 545 Nm, instalat pe puntea posterioară. A doua versiune tehnică adaugă un al doilea electromotor, în față, și cumulează astfel o putere de 250 kW (340 CP), 679 Nm și tracțiune integrală (AWD). Bateriile au capacitatea de 77 kWh, la modelul RWD, și 79 kWh, la AWD, cu garanție de 8 ani/160.000 km la ambele versiuni. Potrivit fabricantului, autonomia lui Ford Capri RWD este de 627 km și de 592 km, pentru cel cu tracțiune integrală. La sfârșitul acestui an, va fi lansată o altă versiune RWD, cu motor electric de 125 kW (170 CP) și baterii de 52 kW, care va juca rolul de model de bază.
Digitalul definește habitaclul lui Ford Capri
La bord, deloc surprinzător, mobilierul lui Ford Capri preia aspectul minimalist găsit și la Explorer, cu instrumentație digitală, cu diagonală de 5,0 inci, în spatele volanului, pentru indicatoarele de bord. Centrul multimedia SYNC Move are panou tactil de 14,6 inci și se află pe consola centrală. Acest ecran poate fi înclinat în cinci poziții de diferite unghiuri, până la verticală totală, astfel ca șoferul să nu fie nevoit să coboare privirea. O cinematică care evită, de asemenea, reflexia razelor solare care intră prin plafonul de sticlă foarte mare. În plus, ecranul eliberează spațiu amplu de depozitare în spatele lui, care este securizat atunci când panoul este coborât. Între scaune, găsim un alt spațiu de depozitare, care are capacitatea de 17 litri. Un Head-Up Display este disponibil opțional.
Două versiuni pentru Ford Capri, în România
Noul SUV electric este oferit, în România, în două niveluri de echipare, Select (de bază) și Premium, valabile pentru ambele variante de tracțiune. Se poate alege dintr-o paletă de șase culori pentru caroserie, alb Frozen White, galben Vivid Yellow, negru Agate Black, gri închis Magnetic Grey, albastru Blue My Mind și roșu Lucid Red. Prețul de bază pentru Ford Capri, luând în calcul reducerile oferite de statul român prin programul Rabla Plus, este de 41.900 euro, cu TVA inclusă. Modelul de 170 CP, cel care va fi lansat spre sfârșitul acestui an, va costa în România 38.900 euro, cu TVA inclusă și discount Rabla Plus.
Vă recomandăm și: