Ford Focus. Ambiţia americanilor pare să fie de neclintit. Cu ultimul Ford Focus aceştia vor să atace cât se poate de serios modelele Volkswagen Golf, Renault Megane, Opel Astra sau mai recent venitul în peisaj Kia Ceed.
Focus Focus a fost iniţial destinat pieţei europene şi este maşina cea mai importantă pentru americani pe continentul nostru. Deşi evoluţia tehnologică a fost evidentă de la o generaţie la alta, prima a rămas în memorie prin designul său foarte îndrăzneţ şi diferit faţă de competitoarele vremii. Deoarece ulterior modelul a fost gândit că o maşină globală, aceasta a trebuit să răspundă cerinţelor de pe mai multe pieţe și a avut designul mai aproape de o normă general acceptată în lume. Cu ultima generaţie Ford Focus lucrurile stau asemănător. Aspectul exterior este unul atractiv fără a sări însă gardul faţă de competitori cu soluţii riscante care ar putea să nu fie pe placul anumitor pieţe. Ofensiva cu aceast nou model este însă una foarte serioasă. Este primul vehicul global al americanilor construit pe noua platformă Ford C2. Aceasta permite printre multe alte avantaje şi asigurarea la interior pentru o ocupanţi a unui spaţiu mai mare fără să fie majorate dimensiunilor exterioare ale automobilului. În plus, caroseria beneficiază de o rigiditate substanțial crescută față de modelul anterior. Din punct de vedere tehnologic americanii au depus eforturi mari şi afirmă că această generaţie este de deaparte cel mai reuşit Focus din toate timpurile. Pentru asta la interior modelul este „garnisit” cu o grămadă de sisteme care asistă şoferul pentru ai uşura viaţa la volan sau să îl ajute în situaţii dificile. Unul din aceste sisteme este asistența activă de urgenţă la nivelul direcţiei (Evasive Steering Assist), care te poate ajuta să eviţi maşinile oprite sau lente în caz de o posibilă coliziune. La nivel de motorizare sunt introduse o versiune optimizată a a cunoscutului propulsor 1.0 EcoBoost, unul nou de 1.5 EcoBoost şi două noi motoare diesel de 1.5 EcoBlue şi 2.0 EcoBlue. Nu se oferă cel puţin momentan nici o versiune hibridă, semn că americanii încă mai pariază pe tehnologia economică a motoarelor diesel. Se oferă şi o nouă transmisie automată cu 8 trepte. O abordare nouă este legată de conferirea unei identităţi aparte variantelor din gama Focus. În zona frontală există diferenţe de rezolvare a designului, varianta Wagon, ST – line, Vignale sau Active prezentând soluţii dedicate fiecărei versiuni. Ultimul reprezintă imaginea “SUV-izată” a gamei Focus, fără să beneficieze însă de tracţiune integrală. După cum vedem ambiţiile sunt mari şi Ford a introdus o grămadă de tehnologii şi dotări pe un model frumos desenat. Rămâne să vedem cum o să se descurce acestă nouă generaţie în competiţia acerbă din gama şi în drive-testele care or să urmeze după lansarea sa.
CITEȘTI ȘI ALTE ARTICOLEDESPRE FORD FOCUS:
http://www.autotestmagazin.ro/test-ford-focus-rs-zero-compromisuri/
http://www.autotestmagazin.ro/ford-focus-st-hot-hatch-pe-bune/