Ford poate pierde circa 5,5 miliarde de dolari în 2025

0
2323

Ford estimează pierderi de până la 5,5 miliarde de dolari în anul 2025. Minusul ar fi provocat de divizia sa de vehicule electrice și operațiuni software. Compania a raportat o sumă apropiată și la finalul anului 2024, ceea ce arată cât de problematic este să produci modele electrice.

Ford se pregătește de încă un an cu probleme

Ford se pregătește să înfrunte un nou în care va avea dificultăți. Directorul executiv al companiei, Jim Farley, urmărește să stabilizeze rezultatele financiare după un an 2024 dificil, însă incertitudinea privind politica economică a SUA complică perspectivele. Cea mai mare problemă este amenințarea tarifelor impuse de președintele Donald Trump asupra importurilor din Mexic și Canada. Aceste tarife ar putea crește costurile cu materiile prime și ar afecta cererea, conform informațiilor furnizate de apnews.com.

Într-o conferință cu analiștii, Farley a menționat că Ford ar putea gestiona impactul tarifelor pentru o perioadă scurtă, însă menținerea unor taxe de 25% asupra produselor din Mexic și Canada ar avea „un impact uriaș asupra industriei auto”, afectând profitabilitatea și locurile de muncă din SUA.

Care este strategia companiei Ford

Ford a raportat venituri de 48,2 miliarde de dolari pentru trimestrul patru din anul 2024, depășind estimările analiștilor de 43 de miliarde de dolari. Câștigul ajustat pe acțiune, de 39 de cenți, a fost peste prognoza de 33 de cenți.

Compania a modificat strategia privind vehiculele electrice. A anulat intrarea în producție a unui SUV electric cu trei rânduri, dar a și amânat lansarea următoarei generații de F-150 Lightning. Ford își concentrează acum eforturile pe echipa sa din California, care dezvoltă vehicule electrice de la zero, primul model accesibil fiind un pickup electric de dimensiuni medii, așteptat în 2027.

În timp ce General Motors își extinde gama de vehicule electrice, Ford pariază pe hibride, având deja vânzări de 187.426 unități în anul 2024, comparativ cu 97.865 de vehicule electrice. Această strategie ar putea ajuta Ford să atenueze impactul eliminării creditelor fiscale pentru vehicule electrice, în contrast cu GM, care mizează agresiv pe modelele 100% electrice.

Impactul tarifelor lui Trump

Ford este primul producător auto major care raportează rezultatele financiare după ce Donald Trump a anunțat planul de a impune tarife de 25% asupra importurilor din Mexic și Canada. Deși decizia a fost amânată temporar, măsura ar putea afecta Ford, GM și Stellantis, producători care au uzine în Mexic.

Farley a subliniat că tarifele ar trebui aplicate „în mod echitabil” în întreaga industrie, criticând faptul că rivalii asiatici pot importa vehicule în SUA fără taxe suplimentare.

Pentru Ford, taxele ar avea un impact asupra unor modele populare precum pickup-ul Maverick, SUV-ul Bronco Sport și electricul Mustang Mach-E, produse în Mexic. Cu toate acestea, analiștii consideră că Ford este mai puțin expus decât GM și Stellantis, care fabrică un număr mai mare de vehicule profitabile în afara SUA.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

six + five =