Ford Raptor T1+ – Prădător de off-road

0
1969

Ford se gândește deja la următoarea ediție a raliului Dakar și l-a scos în lumina reflectoarelor pe Raptor T1+, un veritabil punct culminant al designului și capacității Ford Performance Raptor.

Mai exact noua ipostază de „camion” este o colaborare între Ford Performance și M-Sport și va intra începând din august pe mâinile piloților Carlos Sainz Sr. venit de la Audi Sport și Nani Roma, de la Ford M-Sport. Dar, după cum spuneau cei de la Ford, Raptor T1+ a finalizat deja 10.000 de kilometri de testare în unele dintre cele mai dure condiții la care au avut acces.

Partea faină este că o serie de caracteristici cheie ale „alergătorului de deșert” au fost totuși dezvăluite din atelierele de proiectare și construcție ale actualului Ford Raptor T1+.

La capitolul proiectare dedicată off-road-lui s-a apelat la un cadru din oțel T45 și panouri de caroserie din fibră de carbon. Iar în cazul de față, designul combină funcționalitatea cu estetica Ford Raptor, cum ar fi garda la sol de 400 mm, o poziție largă pentru stabilitate off-road îmbunătățită și grila Ford roșie, scoasă în relief, care îi oferă un aspect agresiv anunțând că performanțele vor fi pe măsura look-ului. Ford Raptor T1+ are o greutate minimă de 2.010 kg, lățime de 2.300 mm și un unghi de apropiere de peste 70°.

Totuși, despre performanțele V8-ului din dotare oficialii spun doar că este echipat cu un motor de 5,0 litri Coyote, care oferă puterea și cuplul necesar pentru a face față terenului accidentat. Și că dispune de un sistem unic de ulei cu carter uscat și o evacuare reglată, concepută pentru provocările de la Dakar. Dar, Ford nu specifică dacă este vorba despre a 4-a generație de motoare Coyote întâlnite pe Mustang GT, pentru că pe F-150 Raptor varianta V8 este 5,2 litri. În cazul de față puterea dezvoltată ar începe de pe la 482 CP cu un cuplu motor maxim de 567 Nm.

Bine că măcar că au pomenit ceva despre sistemul de „suspensie avansată”. Ford Raptor T1+ dispune de o structură independentă față și spate cu dublu braț, în parteneriat cu Fox, care a furnizat amortizoare cu bypass extern cu trei moduri și patru căi de reglare asigurând o manevrabi­li­ta­te și durabilitate superioare în condiții extreme de rulare.

Pentru asta vehiculul utilitar este echipat cu jante din aluminiu de 17 inci și anvelope speciale de 37 inci și dispune de discuri ventilate Alcon de 355 mm față și spate cu etriere monobloc cu șase pistoane.

Însă toate reglajele necesare următoarei ediții a „rally raid”-ului Dakar vor fi făcute la Baja Hungary din luna august și Rally du Maroc din octombrie.

Vă recomandăm și:

TEST: Ford Ranger Raptor – Performer cu benă

Carlos Sainz se alătură echipei Ford pentru Dakar 2025

Hennessey – Raptor… VelociRaptor!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


3 × sase =