Hispano Suiza sărbătorește 120 de ani de la apariția sa cu modelul Carmen Sagrera, cel de-al treilea din gama sa de hiper-mașini electrice. Noua apariție are un design actualizat, performanțe îmbunătățite și o nouă baterie de 103 kWh.
În partea frontală, forma grilei lui Sagrera aduce un omagiu un omagiu mașinilor sport de lux Hispano Suiza Alfonso XIII de la începutul secolului al XX-lea. Gurile de admisie ale capotei au fost reproiectate, iar noile praguri laterale de-a lungul profilului mașinii completează designul panourilor laterale din spate.
La rândul său spatele a suferit modificări semnificative aerodinamice și implicit de design culminând cu adăugarea unui eleron mare în genul aripilor de barză. Estetic vorbind este un tribut adus siglei mărcii. Din punct de vedere practic eleronul divizat optimizează aerodinamica îmbinându-se perfect cu panourile laterale din fibră de carbon. Mai jos, difuzorul integrat, cu accente de cupru în stilul Boulogne, îmbunătățește atât aerodinamica, cât și designul, adăugând o notă din tradiționala eleganță a mărcii spaniole. În acest caz se mărește semnificativ forța aerodinamică împreună cu aderența, îmbunătățind capacitățile de viraj și accelerație laterală.
Note exclusiviste
În cabină atmosfera sportivă continuă cu o consolă centrală reproiectată și un sistem de infotainment, iar scaunele sunt tapițate în alcantara cu detalii din piele neagră și roșie subliniind exclusivitatea și calitatea Hispano Suiza. Sistemul multimedia oferă opțiuni complete de conectivitate, cu mesaje de bun venit personalizabile pentru utilizatorii individuali.
În momentul dezvăluirii sale Sagrera a fost prezentată într-o nuanță Cava Gold, aleasă pentru nuanțele sale bogate care evocă cultura vinului înrădăcinată în ADN-ul Grupului Perelada, deținut de familia Suqué Mateu, cea care deține și Hispano Suiza. Un finisaj mat care variază în funcție de lumină, o premieră în gama Carmen, echilibrează perfect eleganța și sportivitatea noului model.
Performanță și tehnologie
Hispano Suiza Carmen Sagrera dispune de patru motoare de 205 kW (275 CP în cazul de față), oferind o putere combinată de 1.100 CP și un cuplu motor maxim de 1.160 Nm. Asta înseamnă că depășește 100 km/h în doar 2,6 secunde. Motoarele sunt cu magnet permanent cu flux axial și sunt conectate în serie, două pe stânga și două pe dreapta.
Sagrera încorporează a doua generație de baterii a mărcii, cu o capacitate totală de 103 kWh și tehnologie dezvoltată și fabricată 100% la unitățile Hispano Suiza din Montmeló, Barcelona.
Noua baterie este îmbunătățită în toate aspectele cheie, prin adaptarea unor noi pachete de celule litiu-ion de ultimă generație. Există 15 module a câte 24 de celule fiecare, 360 în total. Bateria cântărește doar 612 kg și poate funcționa la o tensiune maximă de peste 750V DC. Capacitatea sa a fost mărită de la 80 kWh la 103 kWh stocând mai multă energie în același volum. Acest upgrade extinde autonomia de rulare cu aproximativ 100 km, aducând autonomia totală la 480 km conform ciclului WLTP.
Transmisia transferă puterea către puntea spate și dispune de un diferențial autoblocant virtual asigurând performanțe optime pe pistă și un transfer eficient de cuplu către anvelopele Michelin Pilot Sport 4 S. Dezvoltate în colaborare cu centrul tehnic al Michelin, anvelopele au un design unic inspirat de berzele și mozaicurile legendarului arhitect spaniol Antoni Gaudí sporind și mai mult exclusivitatea vehiculului.
Despre preț încă nu se știe mare lucru, dar ținând cont că Hispano Suiza Carmen Boulogne începe de pe la 1,9 milioane de euro…
Vă recomandăm și: