Honda CR-V Hybrid Racer: Visul casnic pentru curse

0
145

Cum ar fi să-ți transformi „suvulețul” de casă într-o „fiară” de competiție? Un posibil răspuns îl dă Honda cu un proiect demonstrativ care face dintr-un domestic CR-V hibrid, un veritabil alergător de NASCAR.

Honda CR-V Hybrid Racer și-a făcut debutul la Marele Premiu Firestone de la St. Petersburg, de luna trecută, dar cel din Florida, nu fostul Leningrad.

Japonezii pot spune cu mâna pe inimă că visul domestic care te face să evadezi din rutinele casnice este proiectul lor denumit CR-V Hybrid Racer. După cum îl categoriseau drept un laborator electrificat rulant, ați crede că este o alintătură dată SUV-ului într-o etapă a electrificării brandului, însă, în realitate, recunoșteau că este un lup în „costum” de oaie.
Sincer, dacă vă apare în față este foarte puțin probabil să vă lămuriți ce este, ci poate că este un soi de hot hatch la care faceți ochii mari când aflați că are o caroserie, la rândul ei, hibridă. Adică este montată pe un șasiu construit din tuburi din aliaj Chromoly, pentru care, de la linia mediană în sus, pentru Hybrid Racer inginerii au folosit o caroserie standard din oțel de la CR-V-ul actual ajuns la a șasea generație, inclusiv parbrizul din sticlă, geamurile și chiar trapa. Jumătatea inferioară, însă, este confecționată din compozit de carbon, care încorporează un spliter frontal masiv și aripi evazate. Și ca să întregiți imaginea, adăugați o aripă spate mare și ușile „tăiate” semifluture și aveți o caroserie care nu prea seamănă cu clasicul CR-V, dar care a „răsărit” în curtea diviziei americane a constructorului japonez.

În timpul dezvoltării sale, proiectul a purtat numele de cod corespunzător, „The Beast”, cu un aspect care amintește de silueta mașinilor de curse GT și de raliu din Grupa B din anii ‘80 și ’90 ai secolului trecut. Dar tehnologia implementată este strict actuală.

Practic, proiectanții au interpretat ideea într-o grămadă de variante, de multe ori duse până la extrem, iar modelatorii digitali 3D au făcut-o să capete formă și, mai ales, să funcționeze.
Efectiv, Honda CR-V Hybrid Racer întărește legăturile dintre vehiculele din seria NTT IndyCar și cele de pasageri ale constructorului japonez. Prin urmare, chiar din timpul dezvoltării, „laboratorului de rulare” i s-a montat un ansamblu moto Honda HI23TT V6 IndyCar electrificat, de 2,2 litri, cu turbo dublu Borg Warner EFR7163 și o transmisie XTRAC cu șase raporturi, plasată sub caroserie, întregul ansamblu dezvoltând… 800 CP! Partea electrică dispune de supercondensatori Skeleton și tehnologie de motor hibrid Empel MGU, în timp ce partea „termică” funcționează cu combustibil de curse, 100% regenerabil, furnizat de Shell.


Alte detalii precum suspensia față preluată de la Acura NSX GT-3 Evo22, cea spate adaptată după mașina Dallara IR-18 Indy, frâna față Brembo cu discuri de 380 mm adaptată de la Acura NSX GT-3 Evo22, iar cea spate personalizată, tot Brembo, cu discuri de 355 mm, preluată de la suspensia Dallara IR-18, duc la gândul că The Beast își merită numele, fie și numai pentru faptul că poate fi considerat un soi de Frankenstein auto, dar de competiție. Și apropos de asta, anvelopele din față sunt mărimea 285/35-20, iar cele din spate sunt masive, mărimea 305/35-20, și sunt modelul Firehawk Indy 500 furnizate de Firestone.

(Articol publicat în nr. 279 al revistei Auto Test Magazin)

http://www.autotestmagazin.ro/test-honda-cr-v-hybrid-simbioza-perfecta/

http://www.autotestmagazin.ro/honda-cr-v-fara-motorizare-diesel/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


unu × = 8