Honda WTCC Team – o echipa italiana, cu meticulozitate japoneza si precizie germana.
In lumea sporturilor cu motor centrul atentiei este acaparat de catre piloti. Toate televiziunile si presa scrisa prezinta ample interviuri cu piloti, incercand sa dezvaluie publicului cat mai multe despre viata sportiva si cea privata a acestora. Insa, in spatele fiecarui pilot se afla o echipa alcatuita din zeci de membri, fiecare avand un rol bine definit in ecuatia succesului. Fara aceasta echipa, nici un pilot nu poate castiga curse deoarece nu doar talentul este necesar ci si pregatirea materialului de concurs. Mecanici, ingineri, soferi si chiar bucatari alcatuiesc o echipa de curse care se respecta.
In Campionatul Mondial de Turisme (WTCC), echipa JAS Castrol Honda beneficiaza de cei mai buni specialisti a caror munca incepe cu multe zile inainte de startul unei curse. Fiecare etapa are specificul ei, fiind necesare reglaje si pregatiri diferite. Masinile de concurs si piesele de schimb sunt imbarcate in doua camioane care pornesc cu patru zile inainte, acest timp fiind necesar pentru a parcurge distanta din Italia, unde are sediul echipa, pana la Moscova”.
Pentru ca cele doua masini Honda Civic participante in WTCC sa fie pregatite exemplar, tehnicienii si inginerii duc o continua lupta cu secundele. Omul de baza al lui Dario D’Esposito este Alessandro Mariani, cei doi avand in subordine o echipa de cinci tehnicieni pentru fiecare masina Honda Civic. Sunt patru mecanici, un mecanic-sef, un membru responsabil pentru pneuri, un inginer pentru fiecare pilot (Michele Caporaso pentru Gabriele Tarquini si Andrea Biraghi pentru Tiago Monteiro), plus un inginer de sasiu si cate un inginer de telemetrie si achizitii de date.
Echipa Honda WTCC „intra in priza” inca din momentul sosirii pe circuit. Prima sarcina a membrilor este sa construiasca boxa echipei, aflata pe linia garajelor, activitate care dureaza aproape o zi intreaga. In interior se afla biroul lui Dario si al inginerilor, atelierul de lucru pentru cele doua Honda Civic, depozitul de pneuri (20 slickuri si 16 pneuri de ploaie pentru fiecare masina). Peste tot sunt amplasate televizoare si monitoare de calculator, generatoare electrice, frigidere, in centru aflandu-se probabil cea mai importanta componenta a garajului, expresorul de cafea. Deasupra acestuia este afisat planul de activitati corespunzatoare fiecarui membru al echipei. „La ora 6:30 echipa paraseste hotelul, 7:45 briefing, 8:15 mecanicii isi pun salopetele”, totul este scris pe perete cu precizie de minut.
„Intr-o dimineata am primit un telefon de la un membru al echipei Honda WTCC prin care ma anunta ca intarzie cinci minute. Acest lucru este imposibil de tolerat pentru ca fiecare persoana trebuie sa respecte programul minut cu minut. Toti membrii echipei sunt egali, toti trebuie sa fie punctuali si asta nu este doar un moft de moda veche. Suntem o echipa vesela si dorim sa mentinem o atmosfera placuta dar pentru asta trebuie sa ne respectam”, spunea Dario.
O cursa lunga dureaza, conform programului, pana in jurul orei 19:30, moment in care cina este servita in motorhome-ul echipei. „De obicei, stam pe circuit 14 ore dar unii membri ai echipei nu vad patul hotelului mai devreme de ora 2 dimineata”, spunea Dario. Pentru italian, cursele pe circuit reprezinta o experienta recenta deoarece cu cateva luni in urma cariera sa era indreptata catre raliuri, fiind manager si copilot alaturi de cativa piloti italieni celebri precum Andrea Aghini si Andrea Navarra. Asadar, de fiecare data cand Gabriele Tarquini si Tiago Monteiro se afla pe linia de start, tehnicienii Honda WTCC isi vor fi incheiat sarcinile, contribuind la succesul unei marci de legenda.
Valentin Bradateanu