Hyundai și-a dezvăluit conceptul INITIUM, un vehicul electric cu pile de combustibil cu hidrogen (FCEV) care prezintă noul limbaj de design „Art of Steel” al mărcii coreene.
Practic conceptul INITIUM este previzualizarea unui SUV FCEV pe care Hyundai Motor plănuiește să îl lanseze în prima jumătate a lui 2025. Totodată este modul coreenilor prin care își atestă cei 27 de ani petrecuți în dezvoltarea tehnologiei hidrogenului. De altfel numele INITIUM este un cuvânt latin care înseamnă „început” sau „primul”, reprezentând statutul Hyundai Motor de pionier al energiei cu hidrogen și angajamentul său în dezvoltarea unei societăți în care aceasta să joace un rol de bază.
Însă conceptul de SUV alimentat cu pile de combustibil cu hidrogen marchează mai ales debutul noului limbaj de design al Hyundai Motor numit „Art of Steel”.
Ok. Și care este poanta?
Designul iconic al INITIUM integrează simbolul HTWO (H2) al mărcii interne ce reprezintă viziunea Hyundai Motor pentru un viitor condus de hidrogen. Grafica inspirată de „+” ca parte a semnăturii luminoase a INITIUM se îmbină cu bara de protecție, creând un design distinctiv specific FCEV, marcat de o iluminare unică, volume solide și o eleganță rafinată.
„Provocarea noastră a început din etapa de producție, în care am împins formabilitatea oțelului până la extrem pentru a crea o formă de artă”, a spus SangYup Lee, vicepreședinte executiv și șeful Hyundai și Genesis Global Design. „Cu INITIUM, am creat un design mai asemănător unui SUV, care este atât solid, cât și sigur, reflectând dedicarea noastră față de clienții noștri prin design centrat pe client”.
Estetica distinctă de SUV combină perfect funcționalitatea vieții în oraș și capacitatea de aventură în aer liber, cu liniile îndrăznețe și structura solidă. Roțile de 21 de inci ale conceptului completează designul general, portbagajul robust al vehiculului reprezentând o caracteristică practică pentru cei cu stil de viață atât urban, cât și dedicat ieșirilor în aer liber.
Performanță, confort și siguranță…
…sunt cele trei aspecte principale ale dezvoltării INITIUM. Autonomia superioară de rulare și îmbunătățirea performanțelor sunt punctele forte ale mașinilor cu hidrogen. Pentru asta conceptul a fost echipat cu rezervoare mari de hidrogen cu scopul maximizării autonomiei vehiculului, sporind beneficiile FCEV-urilor cu hidrogen. De asemenea dispune de roți aerodinamice „încălțate” cu anvelope cu rezistență scăzută la rulare pentru o autonomie țintită de peste 650 km între realimentări.
În plus a crescut puterea și capacitatea bateriei, permițând o putere a motorului electric de până la 150 kW. Acest lucru asigură șoferilor o experiență de conducere lină în zonele urbane și la viteze mai mari pe autostrăzi.
Apoi, INITIUM oferă mult spațiu interior și versatilitate necesare unui SUV de familie. La spațiul mare pentru pasagerii din al doilea rând contribuie spătarele cu un unghi mare de înclinare. În plus, unghiul mare de deschidere a ușilor din spate sporesc confortul pentru pasageri atunci când urcă și coboară din mașină.
Un atu pentru SUV-ul concept este includerea unui planificator de rute specific FCEV, care abordează unul dintre cele mai mari puncte nevralgice pentru cumpărători, adică infrastructura de încărcare. Cu această caracteristică, utilizatorii pot trasa cu ușurință o rută optimă, găsind stații de încărcare pe parcurs, fără să fie nevoiți să acceseze o aplicație separată sau să efectueze un apel telefonic. Utilizatorii pot verifica accesibilitatea și starea de funcționare a unei stații de încărcare identificate, precum și numărul de vehicule în așteptare și, prin urmare, posibilitatea de încărcare.
În plus, pila de combustie cu hidrogen de la INITIUM furnizează energie electrică fără să polueze. Această energie electrică poate fi utilizată pentru alimentarea și încărcarea diverselor aparate de uz casnic și dispozitive personale prin intermediul caracteristicii Vehicle-to-Load (V2L). În special, terminalul exterior este proiectat să se conecteze direct la o priză de uz casnic de 220 V, transformând INITIUM dintr-un mijloc de transport într-un potențial furnizor de energie.
Iar pentru asigurarea siguranței pentru pasageri în cazul unei coliziuni, vehiculul este întărit cu o structură multi-schelet în față, precum și cu o structură laterală a caroseriei, interiorul dispunând de nouă airbag-uri.
Vă recomandăm și:
Hyundai Inster Cross: versiune off-road pentru modelul electric
Hyundai N Vision 74, un „model electric de înaltă performanță”. FOTO