Hyundai RV24 – Performanțe electrice

0
361

RN24 este ultima creație a celor de la Divizia N de înaltă performan­ță a Hyundai Motor Company. Este o platformă „Rolling Lab” care de­monstrează posibilitățile vehiculelor electrice de înaltă performanță (EV) ale constructorului coreean.

Ca „laborator de rulare” (Rolling Labs) de nouă generație, RN24 este cea mai recentă evoluție dintr-o serie inovatoare de vehicule de testare care face legătura între tehnologiile folosite în sporturile cu mo­tor și modelele de producție N. Începând din 2012 cu seria RM (Racing Midship) și incluzând apoi vehi­cu­le electrice precum RN22e și N Vision 74, Rolling Labs servește drept banc de testare pentru tehnologii de înaltă performanță.

Scopul a fost să includă o putere mare într-un șasiu compact și ușor. Adică să în­­cadreze cel mai puternic sistem de propulsie EV în cel mai mic pachet posibil. Iar pentru asta Hyundai N a apelat la sistemul motopropulsor de 650 CP, cu dublu motor, de la IONIQ 5 N care a fost instalat într-un șasiu EV compact, inspirat de Campionatul Mondial de Raliuri, rezul­tând un EV compact, ușor și agil, conceput pentru pasionații modelelor N. Prin urmare, RN24 este alimentat de un pachet de baterii reproiectat care păstrează capacitatea de 84 kWh a modelului de producție, dar permite un ampatament mai scurt cu 340 mm, reducând gabaritul la dimensiunile segmentului B, comparabil cu i20 N Rally1 Hybrid World de la Hyundai Motor, Concurent la Campionatul de Raliuri (WRC).

Cu alte cuvinte, acest Rolling Lab nu este doar un vehicul de testare, ci este o platformă pentru inițierea de noi aplicații pentru vehiculele electrice de înaltă performanță de generație următoare.

Inspirat din motorsport   

Șasiul lui RN24 are o configurație de suspensie în stil WRC nou proiecta­tă, cu amortizoare cu specificații de raliu și subcadre de înaltă rigiditate. Aici intră în rol sistemul WRC Powertrain Drive Control Logic care permite șoferilor să ajusteze puterea PE, sensibilitatea la accelerare, a frânei regenerative și echilibrul puterii furnizate folosind butoanele de pe volan. Este o funcționalitate ce oglin­dește caracteristicile de control găsite în WRC. În plus, răci­rea bateriei și a motorului lui RN24 este asigurată de modificările aduse sistemului avansat IONIQ 5 N, iar o doză suplimentară de agilitate este obținută printr-o setare mai rapidă a direcției, care oferă un răspuns de nivelul unei mașini de raliu.

Printre tehnologiile de ultimă oră pentru sporturile cu motor regăsite pe RN24, un factor cheie de diferențiere este „Rally Mode” care permite controlul cuplului motor. La fel ca sistemul de tracțiune integrală al Hyundai N utilizat pe i20 N Rally 1, această configurație ajută la optimizarea distribu­ți­ei cuplului la toate cele patru roți.

Și încă o particularitete, RN24 este definit vizual prin cușca expusă, extrem de rigidă, în stil exoschelet. Inspirată din concep­te­le WRC, acesasta nu numai că asigură siguranța ocupanților, ci și sporește performanța ge­ne­rală și stabilitatea vehiculului în timpul manevrelor de mare viteză. Iar aplicarea N Performance Parts include jante forjate negru mat, Elantra N de 19 inci, care spo­re­sc atractivitatea estetică a vehiculului și contribuie la performanțele acestuia.

Și apropos, ce-i cu „N”?

N este inițiala oficială al diviziei de înaltă performanță Hyundai, în genul denumirilor Mercedes AMG, BMW M, Audi RS sau Volkswagen R. Doar că „N” de la Hyundai reprezintă două elemente importante. Mai întâi reprezintă districtul Namyang din Coreea de Sud, locul de naștere al mărcii N și locul unde se află Centrul global de cercetare și dezvoltare al Hyundai. Apoi se referă la pista de curse de la Nürburgring din Germania, care găzduiește Centrul Tehnic Hyundai folosit pentru testarea vehiculelor N. În cele din urmă, grafic vorbind, sigla „N” în sine poate fi o reprezentare a unei șicane clasice sau a unui viraj dublu strâns de pe un drum sau o porțiune de pistă. Dvs. alegeți!

Vă recomandăm și:

Hyundai Inster Cross: versiune off-road pentru modelul electric

Hyundai, bornă istorică: 100 de milioane de vehicule produse

Hyundai Kona: Evoluție previzibilă

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


opt + = 10