În numele vrăjitorului

0
72

Ce poate fi mai extravagant decât un Renault bleu cu două benzi albe?

Întotdeauna, Renault a avut în gamă un model sportiv. Unul pentru mase, accesibil pasionaților de automobil, la bordul căruia fiecare să simtă senzațiile pilotajului sportiv. Poate că denumirea de „hot hatch” a fost adjudecată de VW Golf GTI, datorită formei caroseriei, dar, înainte de acesta, au existat Renault-urile bleu cu două dungi albe, ce au arătat că și automobilele populare pot face sport. Amedee Gordini a dat naștere acestui cult în anii ’60. De atunci, fiecare automobil ce poartă numele „vrăjitorului” Gordini s-a transformat într-un obiect de colecție, cotat la un preț ce depășește astăzi chiar și pe cel al unui Ferrari sau al unui Porsche.

La 30 de ani de la moartea lui Amedee, Renault a relansat marca Gordini, prezentând modelul Twingo Gordini. Astăzi, suntem delectați cu o nouă creație, Clio Gordini, ce este, de fapt, un Clio RS personalizat cu elemente Gordini. Detaliile sunt cele care fac diferența: culoarea exterioară Bleu Malte amintește de albastrul Gordini, iar cele două benzi albe fac trimitere la Renault 8 Gordini. Jantele „Beebop diamantees bleues” au diametrul de 17 inci și sunt asortate cu caroseria, în timp ce oglinzile și lamela spoilerului frontal sunt vopsite în alb glacier. Lateral, sunt montate două plăcuțe pe care scrie „Gordini Series”, iar caracterul sportiv este întărit de eleronul de pe hayon și de difuzorul finisat în negru lucios, ce încadrează cele două țevi de eșapament.  Aripile față au prize de aerisire pentru frâne, cu grilaj vopsit argintiu.
Interiorul poartă aceeași amprentă Gordini, cu covorașe negre cu margine bleu având inscripționat vechiul logo Gordini, iar pe maneta schimbătorului întâlnim același motiv. Tabloul de bord este foarte bine finisat, imitând pielea, cu cusături albe. Consola centrală nu are niciun display de mari dimensiuni, decât comenzile climatizării și un radio, fiind finisată în negru lucios. În partea stângă este butonul pentru pornirea motorului, iar ESP-ul și ASR-ul pot fi decuplate, pentru experiențe cu adevărat sportive. Scaunele din față au un contur racing, fiind foarte confortabile și oferind un sprijin lateral foarte bun. Tapițeria este din piele, în combinație de negru și albastru. Volanul este îmbrăcat în piele, în partea superioară fiind albastru, cu două dungi albe, iar pedalierul este din aluminiu perforat. Albastrul a fost culoarea echipelor de curse ale Franței încă de pe vremea lui Ettore Bugatti, de aceea Gordini a adoptat această culoare, alături de Alpine. Şi pentru că modelul Clio Gordini este o serie limitată, pe consola centrală este montată o plăcuță cu numărul de serie al fiecărui exemplar. Mai trebuie amintit că producția lui Clio Gordini se desfășoară la uzina din Dieppe, locul de baștină al faimoaselor berlinette Alpine.
La drum, Clio Gordini combină foarte bine confortul cu latura sportivă. În oraș, este foarte agil și silențios, pentru că suspensia are amortizoare cu 15% mai moi decât Clio RS Cup. Pe șosea, suspensia acționează impecabil, conferindu-i lui Clio Gordini o ținută de drum și o stabilitate comparabile cu cele ale automobilelor de curse. Chiar dacă suspensia pare, totuși, puțin cam rigidă, forma scaunelor reduce orice efect de disconfort cauzat de aceasta. Este clar că te afli la volanul unui autoturism sportiv, iar primul care trădează acest lucru este eșapamentul. Sună atât de frumos și de „suficient” încât îți vine să-l asculți ca pe o melodie. În spate, există loc suficient  pentru doi sau chiar trei pasageri, iar portbagajul are un volum de 288 litri, îndeajuns pentru o excursie de weekend.
Sub capotă se află același propulsor de pe Clio RS, un patru cilindri cu 16 supape și capacitate de 2.0 litri, ce dezvoltă 203 CP la 7.000 rpm și un cuplu de 215 Nm la 5.400 rpm. Cutia de viteze este manuală cu șase trepte și este foarte bine etajată, iar schimbarea vitezelor se face precis. După 3.300 rpm, motorul capătă viață, fiind necesare 6,9 secunde pentru a atinge 100 km. Sfertul de milă este parcurs în 15,38 secunde, iar viteza maximă este de 225 km/h. Nu sunt cifre nemaipomenite, însă Clio Gordini este extraordinar de bun acolo unde spaghetti încep să fiarbă, transformându-se din baghete drepte într-o delicioasă rețetă bologneză. Exact! Prima ieșire de pe autostradă către un drum virajat, de munte, vă arată fața adevărată a lui Clio Gordini. Este un veritabil automobil de curse, ce are tot ce îi trebuie: putere, accelerație, ținută de drum, aderență și frâne, un deosebit mod de a aduce bucurie unui șofer pasionat de sportul automobilistic. Întocmai visului „vrăjitorului” Amedee Gordini.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− 2 = sase