Înapoi în viitor

0
110

Lansată în 1953, prima generație a modelului Chevrolet Corvette și-a câștigat de-a lungul vremii o mulțime de fani. Unul dintre aceștia, posesor al unui exemplar fabricat în 1959, și-a dat mașina pe mâna unui meșter român…

Pogea Racing GmbH, companie fondată, în 1997, de compatriotul nostru Eduard Pogea, și-a făcut un renume din a fi atât una dintre cele mai profesioniste case de tuning din Germania, cât și un excelent restaurator de oldtimere. Iar Chevrolet Corvette cabriolet din 1959, pentru care proprietarul dorea și restaurare și tuning, a fost „cobaiul” perfect pentru o demonstrație de imaginație și de pricepere din partea specialiștilor germani.

Mai întâi, s-a aplicat procedura standard pentru o restaurare de mașină de epocă: decapotabila americană a fost demontată în bucăți. Și, într-un fel, aici s-a și încheiat restaurarea și a început tuningul. Pogea Racing, în colaborare cu faimoasa companie Foose Design din SUA, a proiectat și fabricat un nou șasiu, tubular, ce l-a înlocuit pe cel original. Acest nou șasiu a îmbunătățit radical rigiditatea și rezistența la torsiune ale mașinii și a permis montarea suspensiei cu amortizoare sport reglabile și a noilor sisteme de direcție (sevoasistat) și de frânare, cu discuri ventilate de 330 mm pe față și de 300 mm pe spate.

Cât privește motorizarea, Pogea a ales propulsorul V8 de 6,2 litri al actualei generații Corvette (a șasea), a cărui putere a fost majorată cu 50 CP, până la 485 CP/4.400 rpm, valoarea de cuplu maxim rămânând, însă, aproape neschimbată: 585 Nm/6.200 rpm (580 Nm standard). Puterea ajunge la roțile spate prin intermediul unei cutii de viteze sport manuală cu 5+1 trepte și ambreiaj ceramic. Pentru un control perfect al ținutei de drum, axul spate include un diferențial cu alunecare limitată, astfel că mașina poate fi ușor „stăpânită” atunci când i se cere să dea tot ce poate: demaraj 0-100 km/h în 3,9 secunde și viteză maximă de 288 km/h.

În general, 485 CP nu se „pun” ușor pe asfalt prin intermediul a doar două roți, dar inginerii lui Pogea au folosit un artificiu tehnic inteligent și, în același timp, simplu și de mare efect vizual: au apelat la o pereche de roți extralate, cărora le-au făcut loc sub caroserie prin bombarea aripilor spate, fapt ce a dus la creșterea lățimii părții posterioare a mașinii cu nu mai puțin de 37 cm, până la un total de 2,09 metri. Combinația roșu-alb Ferrari, în care a fost vopsită caroseria, domină și interiorul autovehicului, unde s-au folosit scaune Cobra Historic, tapițate cu piele naturală. Aluminiul este materialul din care au fost fabricate pedalierul, panourile ușilor și butucul volanului Valerenga, aplatizat în partea inferioară, la fel ca la bolizii de curse. Dotarea habitaclului a fost adusă și ea în contemporanitate, sistemele de aer condiționat și multimedia Alpine, ce include navigație prin satelit, fiind dotări standard.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× sase = 48