Italdesign Climb-E: Reinterpretarea mobilității

0
72

Climb-E este cel mai recent concept de conducere autonomă al celor de la Italdesign care oferă o experiență de călătorie privată sigură și o serie de servicii direct la ușile oamenilor. Esențială a fost capacitatea sa de integrare completă în structurile de construcții civile și rezidențiale de generație nouă și mai ales a celor viitoare.

Conducerea autonomă continuă să agite spiritele vizionarilor pentru găsirea unor soluții care să reunească mai multe domenii ale viitorului într-un mod în care mobilitatea urbană să fie durabilă și mai ales ecologică. Este impulsul din spatele conceptului Climb-E prin extinderea experienței integrării perfecte a transportului în existența marilor aglomerații urbane. Despre ce vorbim? Climb-E este un mijloc de transport modular format dintr-o capsulă, concepută pentru uz privat, care poate transporta în configurație standard până la patru persoane și poate fi cuplată, în deplasare, cu o platformă complet electrică (în fapt un șasiu mobil), care nu este parte integrantă a acesteia, ci mai degrabă comună, și dispune de conducere autonomă. Pe lângă transport, utilitatea acestui concept este capacitatea capsulei să facă parte integrantă din diferitele ansambluri rezidențiale sau de lucru, devenind pentru un timp o încăpere sau o extensie suplimentară ale acestora.
Așa că designul platformei mobile a fost ghidat în principal de aspectele funcționale legate de utilizarea acesteia. Deoarece este un instrument conceput pentru mobilitatea comună și nu privată, stilul este funcțional pentru serviciul pe care platforma trebuie să-l garanteze. Cele patru roți directoare și motrice în același timp sunt poziționate deasupra platformei. Pentru garantarea simetriei estetice și evitarea murdăriri lor, roțile sunt complet integrate în carcasele pătrate care ascund complet anvelopele și încorporează diverse lumini, faruri și diferite dispozitive de siguranță funcționale și active, și pasive.
Cele două punți scurte ale cadrului mobil au două ecrane frontale multifuncționale de 109 cm care pot fi folosite atât pentru mesaje funcționale și avertismente de trafic, cât și pentru mesaje distractive ce pot fi personalizate de către pasageri.
Pachetul de baterii este găzduit în partea centrală a podelei și poziționat foarte jos, sub sistemul de blocare al capsulei, garantând astfel un centru de greutate foarte scăzut și o mai bună utilizare a spațiului cabinei pentru pasageri. Bateriile sunt litiu-ion și permit o autonomie de 322 km. Încărcarea inductivă este garantată automat (încărcare rapidă în 15 minute pentru 80% din capacitate) în interiorul diferitelor spații pentru depozitare situate în zone urbane specifice și în subterane ale diferitelor clădiri.
Platforma are și dispozitive de proiecție pe sol multifuncționale încorporate în partea frontală a carcaselor celor patru roți. Funcția principală este de comunicare cu pietonii și cu vehiculele conduse de oameni, indicând mesaje de serviciu funcționale.

conceput pentru mobilitatea comună, stilul este funcțional pentru serviciul pe care platforma trebuie să-l garanteze.

Un exemplu este proiectarea pe sol a trecerilor de pietoni dinamice, acolo unde nu există, pentru informarea pietonilor despre dreptul lor legal de traversare și avertizarea lor despre vehiculele ce ar putea trece pe lângă capsulă, dar nu pot fi văzute. Când vehiculul intră în fluxul de trafic, sistemul proiectează imagini dinamice pe sol care anunță că vehiculul se deplasează sau direcția sa de virare atunci când este cazul.
Partea tare este că odată ce ciclul lor de utilizare s-a încheiat, platformele pot îndeplini rezervările de la alți utilizatori sau se pot întoarce autonom la stațiile de încărcare și parcare, astfel încât să fie disponibile pentru apeluri viitoare.

Pe lângă utilizarea privată a conceptului Climb-E, natura modulară îi permite multe configurații diferite care pot oferi un serviciu privat sau public funcțional și exclusiv. De fapt, configurațiile interioare ale capsulei permit ca multe servicii publice să fie oferite utilizatorilor privați chiar la domiciliu, cum ar fi serviciile de asistență medicală de bază, de telemedicină (prin utilizarea diferitelor mijloace de comunicare la distanță) sau îngrijiri dentare, servicii de catering și cooking show pentru evenimente private, masaje la domiciliu complet echipate, vânzarea la domiciliu a diverselor produse, servicii veterinare și de îngrijire a animalelor de companie etc.
Întregul sistem este gestionat printr-o aplicație specială care le permite proprietarilor să își rezerve călătoria fie în jurul orașului, fie în afara acestuia sau să rezerve un anumit serviciu. Programarea unei călătorii implică colectarea capsulei, chiar de la apartamentul sau biroul dvs. și transferul ulterior la nivelul străzii, unde va fi cuplată cu platforma electrică care este întotdeauna pre-rezervată prin aplicație. Odată ce ați ajuns la destinație, capsula este eliberată de pe platformă ca să poată fi cuplată fie cu un alt palan pentru poziționare până la etajul vizat al clădirii (locuință sau birou), fie cu un alt transportator pentru călătorii mai lungi, cum ar fi hyperloop-ul (mijloc rapid de transport printr-un tub).
De ce este important? Conceptul se bazează pe un sistem modular care include platforme autonome, un cadru de lift și capsule personale. Acest sistem modular de capsule care se pot deplasa autonom pe verticală, dar și pe orizontală creează noi oportunități pentru viitoarele orașe. Călătoria autonomă, fără întreruperi, din uşă în uşă oferă confort într-o dimensiune complet nouă. Personalizarea capsulei aduce mobilitatea la un nou nivel, unde spațiul din mașină, lift și cel al apartamentului devin comune. Prin acest proiect, pe lângă faptul că s-a regândit designul clădirilor și al fațadelor acestora, s-ar putea rezolva și o parte dintre problemele de zi cu zi ale orașului, cum ar fi ambuteiajele sau locurile de parcare limitate, de exemplu.

(Articol publicat în nr. 278 al revistei Auto Test Magazin)

http://www.autotestmagazin.ro/nissan-gt-r-50-via-italdesign-un-monstru-de-750-cp/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ doi = 5