Jaguar Vision GT SV: Virtual, dar real

0
24

Lumea automobilelor și-a depășit de mult granițele fizice atunci când a intrat în era digitală a jocurilor virtuale. Jaguar își dezvoltă propria experiență în domeniu cu noul concept Vision Gran Turismo Roadster, un model sport complet electric dedicat piloților de consolă.

De fapt ar fi a treia mașină sport pe care constructorul englez o introduce în lumea jocurilor virtuale, după succesul primului model Jaguar Vision Gran Turismo Coupé, în 2019 și al alergătorului de cursă lungă, Vision Gran Turismo SV, în 2020. Toate trei se alătură grilei de start din Gran Turismo 7, cea mai recentă și mai captivantă versiune de până acum a renumitului simulator de curse.
Practic echipa de design a căutat să întregească prezența Jaguar în simulatorul de curse, iar roadsterul s-a dovedit alegerea perfectă pentru tripleta destinată competițiilor de consolă. Și l-au „materializat” sub forma unei caroserii monoloc care combină sistemul de propulsie „full” electric, folosit în curse de varianta Coupé, cu o caroserie netedă inspirată de renumitul și atemporalul model Jaguar D-Type de la mijlocul anilor ’50, de trei ori câștigător la Le Mans. Iar efectul vizual, în opinia unanimă a designerilor, este spectaculos și nu ar părea deplasat pe nicio pistă din întreaga lume, începând de la cursele de noapte de pe străzile din Tokyo și până la circuitul de curse Laguna Seca din California. Așa se face că suprafețele fluide, muchiile rotunjite și proporțiile perfecte sunt atribute preluate de la cele două mașini Jaguar Gran Turismo Vision, însă în locul unei copertine detașabile, Roadsterul are un parbriz aerodinamic înclinat direct spre fața șoferului. În spate există o interpretare modernă a aripioarei preluată de la celebrul model D-Type, tot inegal amplasată, dar optimizată aerodinamic folosindu-se cele mai noi instrumente digitale de dinamică a fluidelor pentru obținerea unei stabilități sporite la viteze mari și a rezistenței minime la înaintare. Dacă vă apropiați de ea descoperiți unul dintre detaliile reprezentative pentru constructorul englez, adică forma unui Union Jack (steagul britanic), gravată după modelul monogramei Jaguar și iluminată subtil de LED-uri. Alte detalii ușor de remarcat sunt curelele din piele, lucrate manual, de pe aripile din față, la baza capotei frontale și luminile rotunde emblematice pe grila din față.
Caroseria monococă ușoară și rigidă este realizată meticulos din compozit din fibră de carbon și aliaje de aluminiu. Un pachet de baterii litiu-ion de ultimă generație este încastrat cât mai jos posibil în structura caroseriei contribuind la coborârea centrului de greutate și la distribuirea greutății aproape de 50:50, care sunt fundamentale pentru dinamica remarcabilă a mașinii.

Partea dinamică este asigurată de trei motoare ușoare, puternice și compacte, în a căror dezvoltare s-a folosit experiența acumulată de Jaguar Racing în Formula E. Cu un motor amplasat pe puntea față și două pe cea din spate, puterea totală este de 1.020 CP (750 kW) și cuplul motor maxim livrat imediat este de 1.200 Nm. Viteza maximă pe care jucătorii o vor experimenta pe pistele din Gran Turismo 7? 322 km/h!

Foto: Jaguar

http://www.autotestmagazin.ro/jaguar-c-type-revival-comeback-pentru-un-clasic/

http://www.autotestmagazin.ro/jaguar-si-volvo-vor-deveni-marci-electrice/

http://www.autotestmagazin.ro/jaguar-xf-facelift/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× opt = 64