Jeep Grand Cherokee, o nouă etapă

0
68

La patru luni de la premiera sa mondială din septembrie anul trecut, Jeep Grand Cherokee 4xe traversează Atlanticul ajungând pe „bătrânul continent”. Cea de-a cincea generație a celui mai premiat SUV din toate timpurile, după spusele constructorului, vine cu o arhitectură complet revizuită, iar tehnologia hibridă plug-in 4xe o face cea mai eficientă punct de vedere al consumului de combustibil.

Odată cu sosirea lui Jeep Grand Cherokee 4xe Exclusive Launch Edition americanii vor să stabilească un nou standard în segmentul SUV-urilor mari prin performanța, confortul și capabilitățile off-road „de neegalat” oferite. De asemenea, lansarea europeană reprezintă o etapă semnificativă în strategia mărcii de electrizare a întregii game. Astfel însemnul „4xe”, ca marcă Jeep autentică, înlocuiește vechiul 4×4, etalând calitățile mărcii referitoare la evoluția în offroad, care sunt acum mai eficiente și oferă o experiență la volan pe măsura renumelui Jeep. Aici, principalul atu este tehnologia plug-in hybrid 4xe care permite furnizarea instantanee a cuplului, garantată de combinația celor două propulsii, turbo pe benzină și electrică, la care se adaugă și opțiunea celui de la volan să conducă cu zero emisii de CO2.

Pentru asta sunt folosite un motor turbo pe benzină de 2,0 litri, din familia Global Medium Engine a Stellantis, și două motoare electrice, unul în locul unui alternator convențional, iar celălalt înlocuiește convertorul de cuplu din transmisia automată TorqueFlite cu 8 trepte. Iar un acumulator de tracțiune de 400 de volți și 17 kWh care se află sub podea, un modul de încărcare dublă integrat (ICDM) care conectează un încărcător și un convertor DC/DC și un modul invertor de putere (PIM) sunt componentele principale în sistemul hibrid.

În general, acesta dezvoltă 375 de cai putere și un cuplu motor maxim de 637 Nm, Grand Cherokee 4xe, vizând o autonomie pur electrică estimată de 40 km și una totală ce depășește 708 km.

Șoferul poate alege dintre trei moduri de condus diferite: Hybrid, Electric și eSave. Primele două sunt evidente, în timp ce în modul eSave vehiculul circulă folosind doar benzină, economisind energia electrică din acumulator. Acest mod oferă, de asemenea, opțiunea alegerii între modurile Economie baterie și Încărcare baterie. Indiferent de mod, vehiculul funcționează ca hibrid atunci când acumulatorul se apropie de epuizare. Și, așa cum ați mai întâlnit în variantele PHEV, aici șoferul poate selecta nivelul de frânare regenerativă.

Pentru cei mai curioși, portul de încărcare se află sub un capac situat pe aripa din stânga față pentru accesul facil la locurile de alimentare și include indicatoare LED ale stării de încărcare. Un monitor LED al nivelului bateriei se află în partea de sus a panoului de instrumente din bord, ceea ce face ușoară verificarea stării de încărcare a bateriei dintr-o privire în timpul încărcării. Și apropos, bateria este de 17 kWh la 400 V. Și încă ceva, toate electronicele de înaltă tensiune sunt izolate și impermeabile astfel încât Jeep Grand Cherokee 4xe este capabil să traverseze vaduri de apă de până la 61 cm adâncime.

Foto: JEEP

http://www.autotestmagazin.ro/jeep-grand-cherokee-clasicul-modern/

http://www.autotestmagazin.ro/razor-jeep-rx200-trotineta-de-teren/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sapte + = 16