Joaca de-a automobilul

0
89

automobilul (3)Întotdeauna marile nume din lumea constructorilor auto au avut răgazul să-și îndrepte privirile spre cei mici. Iar pentru convingerea lor s-au folosit de propriile case de proiectare sau au apelat la constructori dedicați din lumea jucăriilor. Ce vreți, copiii sunt un public dinamic și pretențios!

automobilul (1)Cei de la McLaren s-au gândit că primul lor autovehicul electric trebuie să respecte cât mai multe din calitățile unui model iconic. Și nu s-au gândit la altceva decât la un mini Ride-On McLaren P1™ destinat entuziaștilor… de până în șase ani. Totuși, acesta diferă de fratele său mai mare. În primul rând, are o poziție de conducere centrală, la fel ca și iconicul McLaren F1. În al doilea rând, copiii vor putea să experimenteze ceea ce adulții nu au reușit: un McLaren P1™ deschis. Într-o bună măsură designul inteligent păstrează în continuare ușile ca semnătură a brandului englez.
Mașina prinde viață prin intermediul unui buton de pornire/oprire și are în dotare standard un MP3 player cu sistem audio la care ocupantul cockpitului poate asculta o serie din cântecele la modă destinate copiilor. Dispune și de o transmisie cu 3+1 viteze, iar ca orice McLaren, accelerarea lui este „uluitoare” atingând viteza maximă de 5 km/h în doar două secunde.
automobilul (2)A fost testat la Goodwood Race Circuit, iar în spatele volanului și însărcinat cu ascultatul melodiilor a fost pilotul de teste Leo, un puști în vârstă de patru ani și jumătate. După câteva tururi el a decis că mașina este pregătită pentru producția de serie și a adăugat-o imediat în capul listei sale de preferințe.
automobilul (15)

Ferrari și-a dat girul pentru o mini-replică electrică autentică a modelului California, unul dintre cele mai de succes modele al Casa di Maranello. Modelul are un șasiu realizat din oțel, iar caroseria din plastic este vopsită în culori netoxice. Este dotat cu o baterie reîncărcabilă care permite un timp de aproximativ două ore de utilizare și va fi livrat, evident, cu un dispozitiv de reîncărcare la 220V. Detaliile sunt de mare clasă, de la jantele cu căluțul cabrat, la reproducerea farurilor din față și din spate, iar motorul electric de 12V al Ferrari California dispune de o pedală accelerație și frână electrică și de două scaune cu centuri de siguranță. Cântărește 26 kg, are 1,5 m lungime și atinge viteza maximă de 5 km/h. Vârsta recomandată pentru utilizatori este de… trei ani, dar nu este o limită „bătută în cuie”.

Power Wheels Smart Drive MustangFord și Fisher-Price, un foarte cunoscut producător de jucării au colaborat pentru construirea unui mini Mustang, o jucărie realistă și de înaltă tehnologie, rapidă și distractivă. Micul Smart Drive Mustang este disponibil în albastru sau roz, culori preluate de la constructorul american. La baza sa se află primul ansamblu-motor comandat electronic al mărcii care face acest Mustang în miniatură comparabil cu modelul original. Controlul tracțiunii este asistat de un calculator și poate monitoriza alunecarea roților, poate regla vitezele motorului pentru menținerea direcției mașinii pe iarbă umedă sau pe teren accidentat. Monitorizarea stabilității se face cu ajutorul unui senzor de înclinare care detectează momentul în care autovehiculul se înclină suficient de periculos și oprește motorul pentru prevenirea răsturnării. Controlul digital al vitezei și monitorizarea bateriilor se face prin intermediul unei interfețe ce permite părinților să controleze cu ușurință viteza maximă de la 1,5 la 8 km/h și să verifice nivelul de încărcare al bateriei.
Power Wheels Smart Drive MustangProbabil că cel mai distractiv dintre toate este sistemul încorporat de sunet. Micul Mustang dispune de sunete de motor înregistrate care cresc sau coboară în intensitate în funcție de viteza vehiculului la fel ca o mașină reală. Iar o mufă auxiliară le permite copiilor să asculte muzică la cel mai mare difuzor instalat vreodată într-un produs Fisher-Price.
automobilul (8)

Unul dintre cei mai renumiți constructori auto, Rolls-Royce Motor Cars, a dezvăluit un nou concept de lux, creat pentru o serie de clienți foarte speciali: copiii de la spitalul de chirurgie pedriatică St. Richard’s din Chichester, orașul unde se află sediul brandului englez, situat în West Sussex. Modelul, denumit în mod corespunzător Rolls-Royce SRH (St Richard’s Hospital), va permite copiilor care așteaptă o intervenție chirurgicală să se deplaseze spre blocul de operații prin coridoarele unității pediatrice care sunt acoperite cu… „semne de circulație”. Experiența conducerii unei asemenea mașini înaintea efectuării unei proceduri medicale are scopul să reducă stresul pacientului cât mai mult posibil.
Spațiul interior este prevăzut cu același finisaj și atenție la detalii oferită fiecărui deținător de Rolls-Royce și cu nelipsitul volan în două tonuri. Viteza maximă de 10 km/h este obținută în câteva secunde datorită puterii derivate dintr-o baterie cu gel, de 24 de volți, care propulsează mașina cu aceeași silențiozitate ca recunoscutele motoare V12 ale Rolls-Royce. Echipa de proiectanți a dedicat peste 400 de ore dezvoltării și fabricării acestui extraordinar model și a utilizat, de asemenea, tehnici de imprimare 3D pentru proiectare.

Text: Radu BUHĂNIŢĂ  / Foto: Constructori

Articolul precedentOpel Grandland X: Atletic și aventuros
Articolul următorMotoare şi design
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− patru = 0