Opel Grandland X: Atletic și aventuros

0
69

2017 Opel Grandland X - embargoed until April 19th

Un model în care caracterul sportiv se îmbină cu spiritul de aventură, linii dinamice, moderne, aspect de autovehicul de teren și poziții de ședere ridicate cu vizibilitatea panoramică tipică pentru un SUV. Acesta este noul Opel Grandland X.

2017 Opel Grandland X - embargoed until April 19thTehnologiile de top de la bord și spațiul interior suficient pentru până la cinci persoane plus bagajele lor sunt calitățile care fac din noul model Opel un concurent demn de luat în seamă în segmentul crossover-urilor compacte. Grandland X va avea premiera mondială la Salonul Auto de la Frankfurt (14-24 septembrie 2017), devenind al treilea membru al familiei Opel X, alături de Mokka X și Crossland X. Ca și acesta din urmă, noul SUV este construit în cooperare cu Peugeot-Citroen, pe platforma tehnică EMP2 a concernului francez utilizată și de Citroen C5 Aircross și Peugeot 3008, ultimul fiind sursa de inspirație principală.
2017 Opel Grandland X - embargoed until April 19thNoul model are 4.480 mm lungime, 1.844 mm lățime și 1.640 mm înălțime și este echipat cu tempomat adaptiv cu detectarea pietonilor și frânare automată de urgență, sistem de recunoaștere a stării de somnolență a șoferului și avertizare, asistență la parcare și camera video de 360°. Scaunele ergonomice sunt toate cu încălzire, la fel și volanul, iar hayonul se deschide prin mișcarea piciorului sub bara de protecție spate. Centrul multimedia IntelliLink cu ecran tactil și asistent OnStar permite încărcarea prin inducție a smartphone-ului. Farurile cu leduri sunt adaptive și iluminează în viraje, urmând traiectoria mașinii. Portbagajul are capacitatea cuprinsă între 514 și 1.652 litri (când se rabatează scaunele spate).
2017 Opel Grandland X - embargoed until April 19thPlatforma EMP2 este destinată tracțiunii față, astfel că Grandland X nu este oferit cu sistem 4×4. Pentru a compensa acest lucru, Opel a preluat de la Peugeot sistemul electronic de control al aderenței, care este oferit opțional pentru Grandland X, sub denumirea All Road. Acesta, în combinație cu anvelopele de iarnă Mud&Snow (Noroi&Zăpadă), asigură o tracțiune fermă la rularea pe teren alunecos. Șoferul alege una dintre cele cinci setări ale tracțiunii, sistemul adaptând distribuția cuplului între roțile față, permițând patinarea acestora dacă este necesar, iar transmisia automată reglează punctele de schimbare a vitezelor, precum și răspunsul accelerației. Motorizările nu au fost anunțate, încă, dar probabil vor fi cele din oferta Peugeot 3008: motorul pe benzină, turbo, în trei cilindri, 1.2 Puretech de 130 CP și cele trei dieseluri BlueHDi de 120, 150 și 180 CP. Rămâne de văzut dacă Opel Grandland X va fi disponibil, la un moment dat, și în varianta hibrid reîncărcabil, aflată în oferta Citroen C5 Aircross și Peugeot 3008, care este singura ce asigură tracțiune integrală, datorită motorului electric care acționează puntea spate.

Text: Florin NECULA  / Foto: OPEL

Articolul precedentINTERVIU: Wilmark – „În Columbia m-am plimbat cu Dacia”
Articolul următorJoaca de-a automobilul
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


2 × = saisprezece