Un model în care caracterul sportiv se îmbină cu spiritul de aventură, linii dinamice, moderne, aspect de autovehicul de teren și poziții de ședere ridicate cu vizibilitatea panoramică tipică pentru un SUV. Acesta este noul Opel Grandland X.
Tehnologiile de top de la bord și spațiul interior suficient pentru până la cinci persoane plus bagajele lor sunt calitățile care fac din noul model Opel un concurent demn de luat în seamă în segmentul crossover-urilor compacte. Grandland X va avea premiera mondială la Salonul Auto de la Frankfurt (14-24 septembrie 2017), devenind al treilea membru al familiei Opel X, alături de Mokka X și Crossland X. Ca și acesta din urmă, noul SUV este construit în cooperare cu Peugeot-Citroen, pe platforma tehnică EMP2 a concernului francez utilizată și de Citroen C5 Aircross și Peugeot 3008, ultimul fiind sursa de inspirație principală.
Noul model are 4.480 mm lungime, 1.844 mm lățime și 1.640 mm înălțime și este echipat cu tempomat adaptiv cu detectarea pietonilor și frânare automată de urgență, sistem de recunoaștere a stării de somnolență a șoferului și avertizare, asistență la parcare și camera video de 360°. Scaunele ergonomice sunt toate cu încălzire, la fel și volanul, iar hayonul se deschide prin mișcarea piciorului sub bara de protecție spate. Centrul multimedia IntelliLink cu ecran tactil și asistent OnStar permite încărcarea prin inducție a smartphone-ului. Farurile cu leduri sunt adaptive și iluminează în viraje, urmând traiectoria mașinii. Portbagajul are capacitatea cuprinsă între 514 și 1.652 litri (când se rabatează scaunele spate).
Platforma EMP2 este destinată tracțiunii față, astfel că Grandland X nu este oferit cu sistem 4×4. Pentru a compensa acest lucru, Opel a preluat de la Peugeot sistemul electronic de control al aderenței, care este oferit opțional pentru Grandland X, sub denumirea All Road. Acesta, în combinație cu anvelopele de iarnă Mud&Snow (Noroi&Zăpadă), asigură o tracțiune fermă la rularea pe teren alunecos. Șoferul alege una dintre cele cinci setări ale tracțiunii, sistemul adaptând distribuția cuplului între roțile față, permițând patinarea acestora dacă este necesar, iar transmisia automată reglează punctele de schimbare a vitezelor, precum și răspunsul accelerației. Motorizările nu au fost anunțate, încă, dar probabil vor fi cele din oferta Peugeot 3008: motorul pe benzină, turbo, în trei cilindri, 1.2 Puretech de 130 CP și cele trei dieseluri BlueHDi de 120, 150 și 180 CP. Rămâne de văzut dacă Opel Grandland X va fi disponibil, la un moment dat, și în varianta hibrid reîncărcabil, aflată în oferta Citroen C5 Aircross și Peugeot 3008, care este singura ce asigură tracțiune integrală, datorită motorului electric care acționează puntea spate.
Text: Florin NECULA / Foto: OPEL