Kia Stinger: Hai cu producția!

0
67
Șeful Studioului de Design Kia California, Tom Kearns: Nu știu dacă Stinger va fi fabricat, dar Kia nu a produs niciodată un model fără ca acesta să nu semene mult cu conceptul ce l‑a precedat...
Șeful Studioului de Design Kia California, Tom Kearns: Nu știu dacă Stinger va fi fabricat, dar Kia nu a produs niciodată un model fără ca acesta să nu semene mult cu conceptul ce l‑a precedat…

Kia ne captează atenția cu un concept de coupé sport simplu și puternic, fără artificii de design futurist‑complicate și cu sex‑appeal din plin – Kia Stinger.

Da, la capitolul concepte, vedeta salonului auto de la Detroit din acest an a fost Toyota FT‑1. Dar, dacă facem abstracție de aspectul acestui coupé sport extrem, cei de la Toyota nu au oferit altceva decât imagine: nu am aflat date tehnice, nu știm nici măcar dacă mașina avea motor sau nu. Cu totul altfel s‑a prezentat Kia GT4 Stinger la Detroit.

Kia Stinger (3) GChiar dacă este tot un concept‑car, modelul sud‑coreean este mult mai apropiat de realitate. Știm dimensiunile, știm ce motor și ce cutie de viteze îl echipează. Și mai știm că nu cuvântul „extravaganță” îl caracterizează, chiar dacă farurile LED lamelare verticale, cu prize de aer pentru răcirea frânelor intercalate, și montanții A cu decupaje pentru majorarea câmpului vizual al șoferului până la 270 grade, nu respectă normele de siguranță. În rest, nu vedem de ce acest model nu ar putea intra în producție. Mai ales că reprezentanții Kia au comunicat un parametru rar făcut cunoscut în cazul conceptelor: GT4 ­Stinger are o greutate de 1.303 kg. Această valoare precisă este un indiciu că posibilitatea producerii în serie a acestui model este ­luată serios în calcul de compania sud‑coreeană. Iar dacă acest lucru se va ­întâmpla, concurenții acestui model ar fi „gemenii” Toyota GT86/Subaru BRZ.

Dimensional, coupéul Kia, ce are o configurație de 2+2 locuri, este comparabil cu aceste modele: lungime 4,31 metri, lățime 1,89 m, înălțime 1,25 m și ampatament de 2,62 m. Capitolul la care GT4 Stinger este net superior este motorizarea: boxerului în patru cilindri, normal aspirat, de doi litri și 200 CP al perechii Toyota‑Subaru i se opune un propulsor de aceeași capacitate cilindrică, dar cu patru pistoane în linie, turbo, de 315 CP, derivat din cel al modelului de curse Optima, ce concurează în competiția nord‑americană Pirelli World Challenge. Tracțiunea este pe puntea spate, unde puterea este transmisă printr‑o cutie de viteze manuală cu 6+1 raporturi. Superbele jante din aluminiu și fibră de carbon de 20 inch (costă 10.000 USD bucata!) sunt echipate cu anvelope Pirelli P‑Zero, iar ansamblul de frânare, cu discuri ventilate de 15 inch și etriere cu câte patru pistonașe este furnizat de Brembo.
Studioul de Design Kia din California, care a proiectat acest concept‑car, a făcut o treabă excelentă și în habitaclu: scaune sport de top, piele neagră, panouri din aluminiu, curelușe roșii pentru manevrarea portierelor, volan sport mic, aplatizat în zona inferioară, centru de infotainment cu ecran discret, indicatoare de bord cu LED‑uri roșii și aproape ­niciun buton.
Mai multe nu trebuie să mai spunem, pozele vorbesc de la sine.

Florin Necula

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sase + 2 =