Kimera EVO 037: Regina s-a întors

0
99

Ideea de a lua un model clasic emblematic și a-l recrea într-o versiune modernă a prins din ce în ce mai mult avânt. Un exemplu impecabil este Kimera EVO37 ce reinventează modelul Lancia 037.

Kimera Automobili este compania înființată de pilotul italian Luca Betti. Provenind dintr-o familie cu istorie în lumea auto, Luca a crescut înconjurat de motorsport și a moștenit dragostea pentru marca Lancia de la tatăl său, Andrea. Acesta a fost campionul Italiei la raliuri în sezonul 1980, la volanul unui model Lancia Stratos. Luca a moștenit și pasiunea pentru raliuri de la tatăl său și a concurat și el în mai mult de 150 de competiții europene cu modele de la Fiat, Renault, Peugeot și Honda. În 2011, a fost vicecampion în Campionatul European de Raliuri.
Fascinat dintotdeauna de marca Lancia și trecutul glorios din lumea raliurilor, Luca Betti a vrut să readucă la viață un model iconic. Undeva lângă Torino, Italia, a pus bazele companiei Kimera Automobili, locul unde s-a născut un restomod aparte: Kimera EVO37, un automobil modern inspirat direct de Lancia 037, modelul de competiție care și-a câștigat renumele în anii ‘80 în lumea raliurilor.
Lancia 037 este un simbol pentru pasionații de motorsport, fiind un automobil cu design atractiv, dar și foarte performant la vremea sa, producătorul proiectând modelul 037 ca mașină de competiție. A fost unul dintre reprezentanții celebrei Grupe B din Campionatul Mondial de Raliuri, iar în 1983 avea să cucerească titlul în campionatul constructorilor, în fața puternicului Audi Quattro. Pentru a omologa versiunea de competiție, Lancia a construit 200 de exemplare ale lui 037 în versiune Stradale.
Kimera EVO37 a fost reinterpretat într-o versiune modernă. Doar două elemente sunt comune cu modelul original, restul a fost complet redesenat.

Motorul este supraalimentat cu ajutorul unui compresor mecanic Volumex ce îmbunătățește răspunsul lui Kimera EVO37 la turații mici.

La modelul original 037, Lancia a folosit caroseria lui Montecarlo și designul aceleași caroserii este folosit și pentru reinterpretarea modernă. Dar în varianta Kimera, caroseria acoperă șasiul tubular special dezvoltat pentru EVO37. Structura tubulară oferă o protecție mai bună pentru cel de volan și pasager, iar noul model este chiar structural mai rigid față de original.
Al doilea element preluat de la modelul Montecarlo a fost motorul. Luca Betti și echipa sa au decis să aducă un tribut originalului și folosesc un propulsor de 2,1 litri ce utilizează blocul original plus o serie de accesorii noi-nouțe. La fel ca la modelul original, motorul este supraalimentat cu ajutorul unui compresor mecanic Volumex (acționat electric, spre deosebire de cel mecanic, original) ce îmbunătățește răspunsul lui Kimera EVO37 la turații mici, în timp ce o turbosuflantă Garrett se ocupă de amplificarea puterii la turații ridicate. Dezvoltă până la 500 CP, dar modelele de stradă se vor mulțumi cu 420 CP. Cuplul maxim este de 620 Nm, suficient pentru a conferi un caracter destul de nărăvaș modelului reinterpretat.

Kimera Automobili este compania înființată de pilotul italian Luca Betti.

Interiorul este un tribut adus modelului original, cu doar două locuri disponibile și puțin spațiu pentru bagaje. Fibra de carbon și alcantara sunt principalele materiale regăsite la interior, iar cel de la volan are o poziție tipic italiană plus un set complet de indicatoare analogice în fața sa.

Foto: Kimera

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


5 + = sapte