Lotus Emira: Ultimul motor

0
140

Odată cu modelul Emira, constructorul britanic Lotus s-a apropiat de un moment important al existenței sale. Este ultimul Lotus cu tracțiune pur termică înainte de lansarea primului SUV electric, denumit Type 132, iar cântecul de lebădă este „interpretat” de cel mai puternic motor cu patru cilindri în linie din lume, aflat în producție de serie, preluat de la AMG. Asta arată că englezii știu să-și facă ieșirea din era termică în stil mare!

Dar nu este singurul, pentru că unitatea „nemțească” însoțește oferta englezilor alături de mult aclamatul V6 de pe Emira First Edition ale cărei comenzi au crescut cu peste 50% odată cu „buhul” electrificării.
Noul motor cu patru cilindri nu este chiar atât de… nou. În fapt este o versiune personalizată (la comandă) a motorului de doi litri M139, cu injecție directă, de la AMG fabricat special pentru Lotus Emira ce include modificări hardware, pentru montarea sa într-o poziție centrală, și software pentru conferirea unui adevărat caracter Lotus. Este cel mai puternic motor cu patru cilindri din lume omologat pentru utilizare rutieră (până la 208 CP/litru), considerat pe scară largă drept cea mai bună unitate i4, având o reputație de invidiat pentru fiabilitate. Este asamblat în întregime manual, urmând principiul tradițional al AMG, „One Man, One Engine”, dar cu un proces și o organizare logistică complet noi, susținute digital. Vorbim de 360 CP și un cuplu motor maxim de 430 Nm care îi permit lui Emira să „zboare” cu 283 km/h.
Nemții îl construiesc în două versiuni de putere, 421 CP la 500 Nm și 387 CP la 480 Nm, iar pe lângă valorile sale performante, noul motor impresionează prin răspunsul său imediat la accelerare. În acest scop, curba cuplului a fost echilibrată cu atenție, momentul motor maxim atingându-se la 4.750-5.000 rpm în versiunea de bază, cea mai apropiată de valorile englezilor. Cu această configurație s-a obținut o furnizare de putere similară cu cea a unui motor cu aspirație naturală făcând experiența de condus, după cum spun englezii, „more adrenalize”. În plus, turația maximă mare a motorului, până la 7.200 rpm, recomandă M 139 drept un motor sportiv.
Dezvoltatorii motoarelor au reușit, de asemenea, să realizeze o curbă dinamică a cuplului în intervalul de turație inferioară a motorului, îmbunătățindu-i astfel agilitatea.
Partea interesantă este că noul motor se remarcă prin câteva caracteristici inteligente de design. Una ar fi că M 139 este „rotit” în jurul axei sale verticale cu 180 de grade. Aceasta înseamnă că turbocompresorul și galeria de evacuare sunt acum poziționate în spate, pe partea laterală a peretelui despărțitor al compartimentului motor, când sunt privite din spate. Sistemul de admisie este astfel poziționat în față. Partea „tare” a acestei configurații este că permite cel mai plat posibil și cel mai avantajos design aerodinamic al secțiunii frontale a mașinii. În plus, noul aranjament permite o conductă de aer mult îmbunătățită, cu distanțe mai scurte și mai puține devieri, atât pe partea de admisie, cât și pe cea de evacuare.

În interior, cămășile cilindrilor sunt acoperite folosindu-se tehnologia NANOSLIDE dezvoltată de Daimler AG. Aceasta conferă cămășilor o suprafață asemănătoare oglinzii, astfel încât frecarea cu pistoanele să fie minimă, fiind de două ori mai dură decât a celor convenționale din fontă gri și, prin urmare, le face mult mai durabile. Tehnologia de acoperire a fost folosită pentru prima dată pe motorul M 156 de la AMG, aclamatul V8 aspirat natural, construit „în casă” de nemți și montat pe modelul E 63 AMG, în 2007. De asemenea poate fi găsită și în motorul de Formula 1 al Mercedes AMG Petronas Motorsport. Și încă ceva, sistemul de evacuare este proiectat de Lotus și este unic pentru Emira.

Foto: Lotus

http://www.autotestmagazin.ro/simulatoare-pentru-curse-retro/

http://www.autotestmagazin.ro/sfarsitul-motorului-termic/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− patru = 4