Maserati Ghibli 1966 – Furtuna italiană

0
244

Cu o linie sport, dar fără să-ți zgârie retina, Maserati Ghibli a uimit audiența de la Salonul Auto de la Torino din 1966. Un nume care avea să intre direct în cărțile de istorie.

În noiembrie 1966, Maserati a prezentat la standul Ghia de la Salonul Auto de la Torino un model nou numit Ghibli. O nouă interpretare a conceptului de automobil gran turismo, coupé-ul cu două locuri a fost proiectat de Giorgetto Giugiaro. Numele amintea de un fenomen natural, o tradiție care continuă și astăzi.
Ghibli este numele unui vânt puternic și cald din Africa de Nord, care poartă cu el o mare cantitate de nisip. Decizia de a folosi această denumire nu a fost o coincidență, având în vedere viteza mașinii și „căldura” specificațiilor sale tehnice și stilistice.
Maserati propunea acum 55 de ani o mașină cu stil sportiv, dar fără a fi ostentativă, propulsată de un motor cu 8 cilindri, nou proiectat. La lansare, propulsorul de 4,7 litri dezvolta 330 CP, ulterior fiind propusă și o versiune mai puternică echipată cu unul de 4,9 litri.
Pentru a desena caroseria cu capotă alungită, motorul a fost echipat cu carter uscat, o soluție tehnică împrumutată din lumea sportului cu motor și astfel a putut fi montat jos, pe șasiul tubular. Ghibli a căpătat astfel aspectul său zvelt, un element care a contribuit la succesul acestui model.
Designul i-a fost încredințat lui Ghia, care l-a avut pe Giorgetto ­Giugiaro în echipa de design creativ. Cel mai semnificativ element – semnul unei schimbări decisive față de predecesorii lui Ghibli – a fost integrarea volumelor. Nu exista practic nicio distincție între caroseria mașinii și habitaclu, nu erau nici separate, nici suprapuse, mai degrabă erau unite ca o singură suprafață
Cea mai evidentă trăsătură stilistică nouă a fost partea din față, un element original pentru Maserati. Farurile erau escamotabile, iar grila foarte subțire ocupa toată partea frontală a mașinii. Logo-ul Trident a rămas în mijloc, deși mult mai mic față de cel folosit de modelele precedente.
La interior, Ghibli adopta stilul specific automobilelor din Italia, cu o planșă de bord în forma literei T pe care ieșeau în evidență indicatoarele analogice pentru viteză și turația motorului. Un volan simplu cu trei spițe completa tabloul.
După ce a fost dezvăluit la Salonul Auto de la Torino, pe 3 noiembrie 1966, Ghibli a fost lansat pe piață în 1967. În anul următor, interiorul său a primit un facelift și putea fi echipat la cerere cu transmisie automată, precum și cu o cutie de viteze manuală cu cinci trepte. Din 1969 a fost lansată și versiunea Spyder, care putea fi echipată cu hard top. Un an mai târziu, ambele modele au fost oferite și cu un motor de 4,9 litri, luând numele Ghibli SS. În această configurație, mașina și-a consolidat poziția în preferințele clienților.
În total, între 1967 și 1972, au fost produse 128 de exemplare Ghibli Spyder și peste 1.200 de exemplare Ghibli coupé: unul a fost achiziționat de Henry Ford (nepotul fondatorului), care avea să îl plaseze în holul Centrului de Dezvoltare a Produselor Ford din Detroit, ca un exemplu de urmat și o sursă de inspirație.

Foto: Maserati

http://www.autotestmagazin.ro/maserati-face-pasul-spre-viitor-noul-ghibli-hibrid/

http://www.autotestmagazin.ro/noul-suv-maserati-grecale-soseste-in-data-de-22-martie/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sase × 2 =