Noua etichetă „E Performance” anunțată în urmă cu câteva luni de divizia de performanță Mercedes-AMG debutează pe GT 63 S. Un V8 bi-turbo pe benzină este asociat cu un motor electric deosebit de puternic astfel încât Mercedes-AMG GT 63 S E Performance să atingă 843 CP.
Divizia de performanță a Mercedes-Benz, Mercedes-AMG, a anunțat în urmă cu câteva luni că va lansa o nouă linie de mașini sportive cu emisii poluante reduse, botezată E Performance. Evident, E vine de la Electric. Primul produs este coupeul cu patru uși Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, echipat cu un sistem de propulsie hibrid de mare putere. Bineînțeles, vor urma și alte mașini super potente, inclusiv cu emisii zero, mai ales că Mercedes-Benz a decis ca, în 2030, să nu mai aibă în ofertă decât automobile electrice. Pană atunci, propulsia hibridă este o etapă intermediară logică.
Noul GT 63 S E Performance are o putere totală utilizabilă de 843 CP, livrată de combinația între un propulsor de patru litri V8 twin-turbo pe benzină și un motor electric plasat pe puntea spate. Puterea blocului termic este deja suficientă, cu nu mai puțin de 639 CP și cuplu maxim de 900 Nm. Motorul electric adaugă 150 kW (204 CP) la sistemul de propulsie și, de asemenea, injectează o doză bună de cuplu în sistem, care atinge astfel vârful valoric de 1.465 Nm. Valorile colosale îi permit sedanului să accelereze de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 3,0 secunde. Cei 204 CP ai unității electrice sunt furnizați în sistem boost, pentru zece secunde, la accelerațiile puternice. Altfel, motorul electric furnizează continuu 69 kW (94 CP) și 320 Nm.
Pentru a menține un vehicul orientat spre performanță, adică ușor, Mercedes-AMG a ales să combine sistemul de propulsie hibrid puternic cu o baterie de capacitate mică (6,1 kWh). Aceasta nu furnizează energie decât pentru un parcurs de circa zece kilometri fără emisii de noxe, chit că testele WLTP au arătat că hibridul poate rula 12 km în modul exclusiv electric. Viteza maximă la care se poate apela doar la motorul electric este 130 km/h. Acumulatorii pot fi încărcați în timpul decelerării și frânării, în conformitate cu patru niveluri de recuperare a energiei. Cel mai înalt nivel permite conducerea cu o singură pedală (când se ridică piciorul de pe accelerație, mașina frânează automat), cu o putere de încărcare de 100 kW. Se poate alimenta și de la priză, prin intermediul unui wallbox reglabil ca putere (maxim 3,7 kW). Modurile de conducere ale mașinii rămân identice cu cele ale versiunii termice GT 63 S, Comfort, Sport, Sport+, Race, Slippery și Individual (setabil de către șofer), cu singura diferență că la E Performance se adaugă Electric, pentru rularea pe baterii. Slippery este setarea pentru drum cu aderență scăzută și are rolul de a reduce puterea și a păstra cuplul la valoare constantă. AMG a optimizat sistemul de răcire cu lichid a pachetului de acumulatori, care se face celulă cu celulă, astfel încât să funcționeze optim în toate situațiile. Mașina are emisii de CO2 de 196 g/km, echivalent cu un consum combinat de benzină de 8,6 litri/100 km.
Din punct de vedere estetic, Mercedes-AMG GT 63 S E Performance este imposibil de deosebit de varianta ce are motor pe benzină. În principal, la nivelul fișei tehnice se simte diferența, dar și în meniurile centrului de infotainment, unde s-au adăugat datele despre sistemul hibrid, baterii și informațiile conexe.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance va fi disponibil din a doua parte a anului 2022. Prețul de bază nu a fost anunțat.
Foto: Mercedes