Acum 30 de ani, Mercedes-Benz lansa pe piață un model de lux cu o caroserie aparte. Marele S-Klasse W140 primea o versiune coupe cunoscută mai ales datorită variantei 600 SEC.
La Salonul Auto de la Detroit, din 1992, Mercedes-Benz prezenta un model inedit, un coupe luxos, bazat pe cel mai mare model din gama de atunci a constructorului german, Clasa S.
Germanii lansaseră generația W140 a Clasei S un an mai devreme, în 1991, la Salonul Auto de la Geneva. Cu dimensiuni generoase și un interior luxos și foarte confortabil, era primul model de serie propus de Mercedes-Benz cu motor V12. Clasa S W140 și-a câștigat rapid o popularitate aparte printre clienții de lux ai mărcii, iar la noi în țară a fost cunoscută sub apelativul ”balena”. Pentru un automobil chiar foarte scump, Clasa S W140 a fost construit în peste 400.000 de exemplare, dar a fost asociat și cu tragedia decesului Prințesei Diana de Wales într-un pasaj din Paris în 1997.
În 1992, varianta coupe a modelului deținea codul cu indicativul C140. Vârful de gamă era Mercedes-Benz 600 SEC, cel mai scump automobil ce putea fi achiziționat pe piața din Germania în acel an. Prețul de atunci era de 220.020 de mărci germane în versiune de bază, fără opționale. Modelul aducea, însă, o serie de inovații importante: ESP, blocuri optice cu xenon, sistem soft-close pentru portiere și multe altele.
Sistemul electronic de stabilitate ESP era dezvoltat împreună cu Bosch, iar la începutul anilor ‘90 reprezenta o noutate absolută. Astăzi, ESP-ul este parte din dotarea de serie a oricărui automobil. Sistemul a fost introdus pe modelele Mercedes-Benz din gama 140 în 1994, iar din 1995 și pentru coupe. Acesta mai era echipat cu o serie de noutăți pentru ca pasagerii să fie răsfățați cu cel mai înalt nivel de confort: geamuri duble pentru un interior excelent izolat fonic, centuri reglabile electric și funcție de memorie pentru modelul 600 SEC. Pe lista echipamentelor se mai regăsea climatizarea automată cu zone diferite pentru șofer și pasagerul din față.
Debutul european al modelului S-Klasse Coupe C140 a avut loc în martie 1992, în două variante de motorizare: 500 SEC cu motor V8 de 5,0 litri, de 320 CP, și 600 SEC cu propulsor V12 de 6,0 litri și 394 CP. Din 1994, o a treia versiune cu motor V8 de 4,2 litri a fost adăugată în gamă. Denumirea SEC nu mai era folosită, Mercedes-Benz schimbând nomenclatura modelelor sale, iar automobilul era acum cunoscut drept S-Klasse Coupe. Iar din 1996 și până la finalul producției, în 1998, modelul de top cu două portiere avea să fie cunoscut sub denumirea de CL-Klasse.
În total, exact 26.022 de exemplare din seria de modele 140 coupe au fost construite la uzina din Sindelfingen în decurs de șase ani. Dintre acestea, aproape o treime erau modele de top V12 (8.573 vehicule). În mod semnificativ, mai mult de jumătate dintre clienți au optat pentru varianta cu motor V8 de 5 litri (14.953 vehicule).
Pe lângă calitățile sale din zona de confort, coupe-ul Clasei S avea să fie lăudat de presa de specialitate din anii ‘90 pentru modul în care putea devora sute de kilometri de autostradă, dar și pentru latura sa dinamică excelentă în ciuda dimensiunilor exterioare generoase.
Foto: Mercedes-Benz
http://www.autotestmagazin.ro/mercedes-benz-g-klasse-o-clasa-de-legenda/