Mercedes-Benz Sprinter – O poveste de 30 de ani și cinci milioane de unități

0
143

Mercedes-Benz Vans sărbătorește un moment important, odată cu atingerea volumului de cinci mili­oa­ne de autovehicule Sprinter construite la nivel global.

Asamblat la fabrica companiei din Charles­ton, Carolina de Sud, autovehiculul cu numărul 5 milioane este un eSprinter (complet electric) și a fost livrat companiei FedEx, un client consacrat al Mercedes-Benz Vans.

Prima generație Sprinter apare în 1995, în Germania, și a înlocuit seria Mercedes TN (T1) stabilind rapid noi stan­darde în segmentul autovehiculelor comerciale ușoare. A îmbinat utilitatea unui autovehi­cul de transport cu rafinamentul și precizia specifice Mercedes-Benz. Modelul a introdus o serie de dotări de siguranță avansate pentru clasa sa – precum sistemul de frânare antiblo­care ABS și, ulterior, ESP (Programul Electronic de Stabilitate)  și s-a remarcat printr-un de­sign aerodinamic, eficiență sporită și motorizări performante, dar economice, pe benzină și motorină.

În 2006 apare a doua generație Sprinter, dar pe tărâm american. Între timp utilitara deve­ni­se deja alegerea prefe­rată în multiple domenii, de la servicii de livrare și mici întreprinză­tori, până la conversii pentru domenii recreaționale. Noua generație a adus o serie de îmbunătățiri semnificative: capacitate de încărcare mai mare, cabină mai spațioasă și o gamă extinsă de versiuni de caroserie, in­clu­siv șasiuri și microbuze. Mercedes-Benz și-a extins piețele țintǎ, comercializând modelul Sprinter sub branduri diferite, precum Dodge și Freightliner în America de Nord, devenind o opțiune versatilă pe ambele maluri ale Atlanticului.

Înființată în 2006, Mercedes-Benz Vans, LLC (MBV Charleston) este singura fabrică de autovehicule comerciale a companiei din America de Nord. În 2018, unitatea a trecut printr-o extindere majoră pentru producerea cele de-a treia generații Sprinter. În cadrul acesteia Sprinter este asamblat complet, piesă cu piesă, pentru piața nord-americană. Modernizarea a inclus construirea unei noi secții de caroserii, o vopsitorie și extinderea zonei de asamblare existente, astfel încât fabrica să poată face față cererii tot mai mari.

A treia generație a fost introdusă în 2018 și a integrat cele mai noi tehnologii ale momentului, inclusiv conectivitate și servicii digitale. Sprinter a devenit mai mult decât un simplu autovehicul comercial, transformându-se într-un birou mobil, echipat cu sistemul multimedia MBUX, telematică avansată și funcții moderne de asistență la condus. Gama extinsă de variante rămâne impresionantă. Sunt posibile peste 1.000 de configurații, în funcție de caroserie, șasiu, tip de tracțiune, capacítate de încărcare și echipamente. Actuala generație oferă și mai multe opțiuni de transmisie, inclusiv tracțiune față și o cutie automată cu convertizor de cuplu în 9 trepte.

“Producția a cinci milioane de autovehicule Sprinter la nivel global și aniversarea a 30 de ani de la lansarea modelului reprezintă o dovadă clară a succesului său. Acest moment important reflectă dedicarea echipelor noastre, încrederea clienților și evoluția constantă a unui autovehicul care a definit segmentul `large vans` timp de trei decenii. Suntem mândri de aceast renume și entuziasmați de viitor, pe măsură ce continuăm să progresǎm în industria autovehiculelor comerciale” a declarat Thomas Klein, Head of Mercedes-Benz Vans

Un fapt important de consemnat este că FedEx a fost unul dintre primii clienți majori ai Mercedes-Benz Vans în Statele Unite, contribuind semnificativ la succesul modelului Sprinter pe piața din America de Nord.

Vă recomandăm și:

Mercedes-Benz renunță la modelele Citan și Clasa T

Mercedes-Benz Vision V: concept de van electric de lux

Noul Mercedes-Benz CLA, autonomie de 800 de kilometri

RARități: Ford Mustang (1972) și o replică a lui Mercedes-Benz SSK

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

17 − 9 =