Mitsubishi Outlander PHEV: Triplă dinamică

0
94

outlander phev (7)outlander phev fisa 1Oricine aruncă un ochi în curtea celor de la Mitsubishi Motors Corporation începe să înțeleagă de ce constructorul nipon spune despre Outlander PHEV că este cel mai bine vândut crossover Plug-in Hibrid electric din Europa.

Despre actualul Outlander japonezii spun că este prima mașină cu Design Dual, proiectată pentru versiunile cu motor cu ardere internă și tehnologie Plug-in Hybrid EV.
În egală măsură urmează trendul actual în care dimensiunile clasei din care face parte cresc pentru favorizarea ocupanților habitaclului și a noilor tehnologii. Ideea este că de oriunde l-ai privi senzația este de… mașină mare. Faceliftul lansat la trei ani de la apariția celei de-a treia generații aduce în prim-plan conceptul Dynamic Shield și vizează în mod major partea frontală prin care designerii au modificat vizual proporţiile crossoverului ca să obțină un aspect mai „așezat”, musculos și agil în același timp.
outlander phev (8)Pentru cabină cuvântul de ordine este spațiul. Odată intrat te bucuri de poziția înaltă de călătorit și de bordul cu un aspect destul de „tehno”, dar în care comenzile vă sunt la îndemână. Adăugați aici și maneta „schimbătorului” de viteze sub forma unui joystick.
În general vorbind, sistemul Plug-in Hybrid EV dispune de… un motor termic de doi litri pe benzină și încă două motoare electrice pentru ambele punți. Practic, opțiunea japonezilor pentru motorul pe benzină, în ciuda celui diesel, a fost determinată de volumul vânzărilor la nivel global. În plus, dimensiunile ceva mai reduse ale acestuia au însemnat și o greutate mai mică. Aceasta, raportată la masa totală, trebuia să compenseze o parte din surplusul acumulatorilor. Ideea este că așa s-a ajuns în final la aproximativ 1.850 kg, ceea ce pentru dinamica și consumul energetic al mașinii au însemnat destul de mult. Revenind la motorul termic, alte argumente ale alegerii sale au fost reducerea zgomotului și a vibrațiilor. Totuși, din câte am discutat cu doi posesori de variante diesel „clasice”, aceștia nu au pomenit nimic despre zgomotul la rulare sau de vibrații…
Pe scurt, avem o „baterie” de mare capacitate, două motoare electrice, un generator, un motor termic ce asigură tracțiunea atât pentru condusul cu viteză ridicată, cât și pentru condusul în mod hibrid, fapt ce-i oferă o autonomie de 52 km în modul electric, sistemul fiind alimentat, în principal, de motoarele electrice.

outlander phev fisa 2Cei care nu sunt fanii „mașinilor cu baterii” mi-au aruncat printre dinți: „și apa?”. Sincer, cu varianta PHEV chiar nu am încercat să trec printr-un vad de apă ca să mă lămuresc ce se întâmplă, daaar… poziționarea sub podea a bateriei de tracțiune a însemnat coborârea centrului de greutate cu 30 mm față de varianta cu motor termic, iar distribuția masei față/spate este de 55%-45%. Asta înseamnă că, în ciuda unei înălțimi de aproape 1,7 metri, stabilitatea în curbe, chiar dacă le atacați ceva mai sportiv, o să vă dea mai multă încredere în abordarea lor. Desigur, cu limitările de rigoare pentru că nu este chiar o mașină de raliu, dar confortul și ținuta de drum nu vă vor dezamăgi. Până la urmă este totuși un crossover.
Dinamica, cu tot aportul celor două „electrice” are aplombul cuplului unui diesel, însă versatilitatea modului de operare a întregului ansamblu hibrid cu siguranță poate aduce puncte bonus în opțiunile unui fan al benzinei. Și care se încadrează în trendul eco. Dacă o apucați pe căi „lăturalnice” față de șosea, Outlander PHEV folosește un sistem recent dezvoltat 4×4 Twin Motor împreună cu S-AWC (Super All Wheel Control). Lucrând în tandem cu sistemul PHEV, S-AWC distribuie puterea către toate roțile, aducând un plus de stabilitate și manevrabilitate. Pe scurt, reduce alunecarea roților față și optimizează repartiția cuplului pentru atingerea valorilor maxime în timpul accelerării. În plus opțiunea 4WD LOCK îmbunătățește timpul de răspuns al transferului de putere față/spate sporind performanțele tracțiunii în linie dreaptă pe suprafețele de rulare cu aderență scăzută. Partea cu autonomia declarată de 800 km s-ar putea să nu-i fericească pe unii, însă, este obținută cu aportul celor trei moduri de propulsie (electric, paralel sau serie), selectate automat în funcție de cerințele deplasării. Ceea ce nu-i deloc de neglijat.

Articolul precedentAndrei Teaşcă: Viața ca o magie
Articolul următorFisker Karma – maşina iubită de soare
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


9 + = cincisprezece